Orkar inte sterion driva basarna??

Retrospective
6 juni 2015 · 12 Inlägg

Köpte en 2x12 mds och ett slutsteg .ingen värsting sak alls .billigt skit från blocket ,

Men när jag kopplar i båda RCA kablarna i steget går inte basarna igång ,men om jag drar ur ena kabeln från steget går den igång,

Köpte en biltema sterio för 199kr 4x15w och har fått sagt till mig att om jag byter sterio till en som minst är 4x35w kommer det funka.

Stämmer detta eller vad tror ni kan vara problemet?

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
6 juni 2015 · 3 730 Inlägg

Nu är jag ingen expert på billjud men det måste vara helt fel. Ex 4x35watt är ju hur mycket effekt stereon lämnar i högtalarutgångarna.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
frasse4
6 juni 2015 · 736 Inlägg

Som sagt effekten är för högnivå, det låter som du kopplar på lågnivå, men du måste förklara tydligare hur du kopplat in allt om du vill få några vettiga svar... Och en bild säger ju mer än 1000 ord.

Volvo 940 GL "Bob - Den högerstyrda" (1993)
Mack Forum- och sitemoderator
6 juni 2015 · 26 155 Inlägg

Ster-e-o.

Och som sagt, en bild säger mer än tusen ord.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
firrefisken
9 juni 2015 · 108 Inlägg

Låter som det är någon sorts kortis mellan rca-kopplingarna på steget. om du testar att koppla till en och en av rcakopplingarna med enbart en rca i åt gången, så kan du ju se om båda rcakontakterna funkar eller om det helt enkelt är en kortis mellan dem. går även köra en bipsignal mellan dem om du har en multimeter med detta. Alternativt kan det vara en mono/stereo switch på steget och då kanske det inte funkar i monomode om du kopplar in båda rcakontakterna. borde funka att köra med bara en rca i steget med, att man har svå är ju för höger och vänster och du har ju bara en bas så då kanske det kvittar?

MVH Niklas.
Seat Leon Stella 16V 1,6L 02.
Noiseprojekt
16 juni 2015 · 1 523 Inlägg

Retrospective skrev:
Köpte en 2x12 mds och ett slutsteg .ingen värsting sak alls .billigt skit från blocket ,

Men när jag kopplar i båda RCA kablarna i steget går inte basarna igång ,men om jag drar ur ena kabeln från steget går den igång,

Köpte en biltema sterio för 199kr 4x15w och har fått sagt till mig att om jag byter sterio till en som minst är 4x35w kommer det funka.

Stämmer detta eller vad tror ni kan vara problemet?

Byt vänner när du ändå är igång...

Wikstrom92
24 juni 2015 · 27 Inlägg

Jag hade för allt i världen inte stoppat i nån skrotstereo, oavsett om jag bara hade "nått billigt skit från blocket".

Backstream
24 juni 2015 · 168 Inlägg

Noiseprojekt skrev:

Retrospective skrev:
Köpte en 2x12 mds och ett slutsteg .ingen värsting sak alls .billigt skit från blocket ,

Men när jag kopplar i båda RCA kablarna i steget går inte basarna igång ,men om jag drar ur ena kabeln från steget går den igång,

Köpte en biltema sterio för 199kr 4x15w och har fått sagt till mig att om jag byter sterio till en som minst är 4x35w kommer det funka.

Stämmer detta eller vad tror ni kan vara problemet?

Byt vänner när du ändå är igång...

hehe.. det här gjorde min dag big_smile Nä men allvarligt, det har verkligen inte att göra med hur många watt stereon har i uteffekt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang