Audi A6 C5 2.7 Biturbo, stance och trimning!

Ett trevligt projekt för att få min pärla lite snyggare, snabbare och bättre! Många uppdateringar sker antagligen varje vecka, eller då något nytt har hänt! Senaste uppdatering: 2015-06-07
  • 28 Följare
  • 15 749 Visningar
  • Uppdaterades senast 28 juni 2015
tubijas
7 juni 2015 · 179 Inlägg

-Razz skrev:

tubijas skrev:
schysst! gillar de nya slutrören, blev de nån ljudskillnad? smile

Tack uppskattas! big_smile Det blev inte enormt mycket skillnad på ljud men visst hörs det mer! Med originaldämparna på så var den lika tyst som en eldriven VW Lupo, alltså inget ljud alls. Nu hör man iaf att man gasar men kan fortfarande ligga och glida utan för mycket ljud smile Du får en video på tomgång och lite lätt gas (ca 1500 - 2000 varv) så fort den laddat upp, verkar ta lite tid hos Vimeo neutral

finemang big_smile

-Razz
7 juni 2015 · 67 Inlägg

tubijas skrev:
finemang big_smile

Här kommer en liten videosnutt på rören och ljudet! roll
http://www.garaget.org/video/149341

BMW e46 320i "Razz" (1999)
Audi A6 C5 2.7 Biturbo "Low N Dirty" (2000)
tubijas
7 juni 2015 · 179 Inlägg

-Razz skrev:

tubijas skrev:
finemang big_smile

Här kommer en liten videosnutt på rören och ljudet! roll
http://www.garaget.org/video/149341

nice! blev ju riktigt bra cool

-Razz
7 juni 2015 · 67 Inlägg

tubijas skrev:

-Razz skrev:

tubijas skrev:
finemang big_smile

Här kommer en liten videosnutt på rören och ljudet! roll
http://www.garaget.org/video/149341

nice! blev ju riktigt bra cool

Det blev helt okej, nästan bättre än väntat. Kommer eventuellt i sommar köra 2.5" från katten och bakåt vilket betyder att resonatorn försvinner, men vi får se hur det blir smile

Audi A6 C5 2.7 Biturbo "Low N Dirty" (2000)
BMW e46 320i "Razz" (1999)
tubijas
7 juni 2015 · 179 Inlägg

-Razz skrev:

tubijas skrev:

-Razz skrev:

Här kommer en liten videosnutt på rören och ljudet! roll
http://www.garaget.org/video/149341

nice! blev ju riktigt bra cool

Det blev helt okej, nästan bättre än väntat. Kommer eventuellt i sommar köra 2.5" från katten och bakåt vilket betyder att resonatorn försvinner, men vi får se hur det blir smile

ah de blir säkert kanon smile jag är själv ute efter ett sportsystem till min men tycker det e lite halvdyrt att köpa nytt så får se vad jag kommer fram till tongue

-Razz
7 juni 2015 · 67 Inlägg

tubijas skrev:

-Razz skrev:

tubijas skrev:

nice! blev ju riktigt bra cool

Det blev helt okej, nästan bättre än väntat. Kommer eventuellt i sommar köra 2.5" från katten och bakåt vilket betyder att resonatorn försvinner, men vi får se hur det blir smile

ah de blir säkert kanon smile jag är själv ute efter ett sportsystem till min men tycker det e lite halvdyrt att köpa nytt så får se vad jag kommer fram till tongue

Jo det är rätt dyrt eftersom det är två rör det gäller redan från turbosarna för mig, därför jag valde att svetsa eget smile Sen så är det kul med saker man gjort själv! Men det krävs ju att man kan, orkar och har verktygen som krävs. Det blir mycket billigare att göra eget också och kvalitén bestämmer du själv wink Men lycka till, håller ett öga på ditt projekt.

BMW e46 320i "Razz" (1999)
Audi A6 C5 2.7 Biturbo "Low N Dirty" (2000)
tubijas
7 juni 2015 · 179 Inlägg

-Razz skrev:

tubijas skrev:

-Razz skrev:

Det blev helt okej, nästan bättre än väntat. Kommer eventuellt i sommar köra 2.5" från katten och bakåt vilket betyder att resonatorn försvinner, men vi får se hur det blir smile

ah de blir säkert kanon smile jag är själv ute efter ett sportsystem till min men tycker det e lite halvdyrt att köpa nytt så får se vad jag kommer fram till tongue

Jo det är rätt dyrt eftersom det är två rör det gäller redan från turbosarna för mig, därför jag valde att svetsa eget smile Sen så är det kul med saker man gjort själv! Men det krävs ju att man kan, orkar och har verktygen som krävs. Det blir mycket billigare att göra eget också och kvalitén bestämmer du själv wink Men lycka till, håller ett öga på ditt projekt.

Absolut, det blir mer unikt på det sättet! smile håller koll på din tråd med, alltid kul med audi projekt wink

dolfen
27 juni 2015 · 5 Inlägg

Din bil som stod på väggrenen på motorvägen mellan Eskilstuna och Strängnäs?

-Razz
28 juni 2015 · 67 Inlägg

dolfen skrev:
Din bil som stod på väggrenen på motorvägen mellan Eskilstuna och Strängnäs?

Haha ja det var det tyvärr.... Soppamätaren fick för sig att inte varna tillräckligt snabbt om lite soppa! Så fick slut på saft halvvägs hem lol Har inte hänt mycket med bilen så ingen uppdatering än. Har haft semester och lyckats skada foten så vi får se när arbetet fortsätter big_smile

BMW e46 320i "Razz" (1999)
Audi A6 C5 2.7 Biturbo "Low N Dirty" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang