Besiktning 31/5, kan man komma med sänkt bil m.m...?

Bjork OEM <3
27 maj 2007 · 6 957 Inlägg

Hej hej.

Kom på att ja har besiktning på tors 31/5, ska sänka bilen på ons (30/5),
har fått tag i grejor till fjädrarna å så som ja får låna enbart på ons.

Min fråga är kan man komma med en nysänkt bil (35mm) med original 16"?
Tänkte lite på markfrigången å så eller är det nåt om gnäller på?

Mvh Björk

OEM <3
mellowd Drop Shop
27 maj 2007 · 926 Inlägg

inga problem så länge fjädrarna sitter i tallrikarna när bilen lyftes upp.
Är det riktiga sänkfjädrar (ej kapade original) så ska det inte vara några som helst problem.

Bjork OEM <3
27 maj 2007 · 6 957 Inlägg

mellowd skrev:
inga problem så länge fjädrarna sitter i tallrikarna när bilen lyftes upp.
Är det riktiga sänkfjädrar (ej kapade original) så ska det inte vara några som helst problem.

detta är seriöst gjort med GE fjädrar, e inte så mkt för att kapa å så... tongue

OEM <3
Speed_89
27 maj 2007 · 19 Inlägg

¨Jag var oroad för samma grejj.. det fick fint.. och jag har kapade.. Så länge allt sitter som det ska så går det fint..

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
27 maj 2007 · 2 456 Inlägg

Det som dom andra säjer att fjädrarna sitter kvar i skålarna samt att den kommer in
å upp på besiktings bryggan samt kan komma ner i broms test rullarna.

Så skall det ej vara några problem .... som sagt om du söker på sökfunktionen
så fins det förut ett antal ämnen i denna fråga har jag sett ....

cool

//S

Senast redigerat av lonewolf-holm (27 maj 2007)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Bjork OEM <3
27 maj 2007 · 6 957 Inlägg

lonewolf-holm skrev:
Det som dom andra säjer att fjädrarna sitter kvar i skålarna samt att den kommer in
å upp på besiktings bryggan samt kan komma ner i broms test rullarna.

Så skall det ej vara några problem .... som sagt om du söker på sökfunktionen
så fins det förut ett antal ämnen i denna fråga har jag sett ....

cool

//S

Oki, känner lite lugnad nu efter efter lite stöttning, så de ska inte vara några problem

Nån moderator kan väl skrota denna tråd tongue

OEM <3
M155E Högerstolsrallyåkare
27 maj 2007 · 114 Inlägg

Jag hade ett jäkla problem det det där...
Bilen e sänkt med HR fjädrar 35 mm och är besiktad med dom i 2 års tid...men nu sist så fick ja en 2:a på att fjädrarna va för korta och riskerar att hoppa ur tallriken vid tex ett kraftigt gupp....han rekommenderade mig att sätta fast fjädern med slangklämmor i dräneringshålen på tallriken....men det gick ju inte för då tog det i fälgarna (18")....funderade sen på att svetsloppa fast dom så dom sitter fast bara under besiktningen men då kan dom ju gå av istället om det blir för stumt.......hittade verkligen ingen lösning och när ja kände på dom så tyckte ja att dom inte alls satt löst på något sätt även när man löft upp bilen, så dagen innan det blev körförbud på bilen så åkte ja till en annan besiktningsstation och där gick den igenom felfritt!
Så det beror nog på vem som besiktar....tongue

*~ Never Drive Faster Then Your Angel Can Fly... But You Can Give Her A Hard Workout ;) ~*
M155E Högerstolsrallyåkare
27 maj 2007 · 114 Inlägg

Kan även tillägga att vid besiktningstillfället satt det 15" vinterdäck på och inte 18" ...:S

*~ Never Drive Faster Then Your Angel Can Fly... But You Can Give Her A Hard Workout ;) ~*
Bjork OEM <3
27 maj 2007 · 6 957 Inlägg

M155E skrev:
Kan även tillägga att vid besiktningstillfället satt det 15" vinterdäck på och inte 18" ...:S

Mm, nu blev man ju orolig igen ju hmm fast här hemma brukar dom va väldigt snälla smile

OEM <3
M155E Högerstolsrallyåkare
27 maj 2007 · 114 Inlägg

Det e ju bara att testa....och flörta med ögonfransarna litegrann haha tongue

*~ Never Drive Faster Then Your Angel Can Fly... But You Can Give Her A Hard Workout ;) ~*
Honken_ Klyphuggare
27 maj 2007 · 328 Inlägg

Ju lägre desto bättre min koja våga dom inte köra ner i bromsrullarna och den gick igenom utan nå problem

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
Cruizr
27 maj 2007 · 417 Inlägg

mellowd skrev:
inga problem så länge fjädrarna sitter i tallrikarna när bilen lyftes upp.
Är det riktiga sänkfjädrar (ej kapade original) så ska det inte vara några som helst problem.

Håller med Mellowd + att en del stationer har skydd som ska hindra hjulen från att åka ner i deras oljegrop. Skenorna är olika höga beroende på vart man besiktar men man bör ha en markfrigång på 4 cm för att de inte ska ta i. De brukar bli snea om de inte får in bilen till bromsrullarna... Men du har ju bara sänkt 35, så det ska ju vara lugna gatan...

ToXtreme
27 maj 2007 · 3 627 Inlägg

M155E skrev:
Det e ju bara att testa....och flörta med ögonfransarna litegrann haha tongue

Om han gör detta så är nog risken att han inte går igenom ^^

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Bjork OEM <3
29 maj 2007 · 6 957 Inlägg

ToXtreme skrev:

M155E skrev:
Det e ju bara att testa....och flörta med ögonfransarna litegrann haha tongue

Om han gör detta så är nog risken att han inte går igenom ^^

Får väl gå fram å säga nåt käckt tongue, då får man väl omregg. lol

OEM <3
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
29 maj 2007 · 2 456 Inlägg

Honken_ skrev:
Ju lägre desto bättre min koja våga dom inte köra ner i bromsrullarna och den gick igenom utan nå problem

Ja men då fick dom väll göra ett alternativt broms prov ... det vill säja att dom  åker en sväng å bromsar så dom ser om däcken bromsar gämt å ej drar eller ett låser sig.

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
29 maj 2007 · 2 456 Inlägg

M155E skrev:
Jag hade ett jäkla problem det det där...
Bilen e sänkt med HR fjädrar 35 mm och är besiktad med dom i 2 års tid...men nu sist så fick ja en 2:a på att fjädrarna va för korta och riskerar att hoppa ur tallriken vid tex ett kraftigt gupp....han rekommenderade mig att sätta fast fjädern med slangklämmor i dräneringshålen på tallriken....men det gick ju inte för då tog det i fälgarna (18")....funderade sen på att svetsloppa fast dom så dom sitter fast bara under besiktningen men då kan dom ju gå av istället om det blir för stumt.......hittade verkligen ingen lösning och när ja kände på dom så tyckte ja att dom inte alls satt löst på något sätt även när man löft upp bilen, så dagen innan det blev körförbud på bilen så åkte ja till en annan besiktningsstation och där gick den igenom felfritt!
Så det beror nog på vem som besiktar....tongue

Jo vist om det är sänknings fjädrar så blir dom mjukare å har väll en tendens att krympa ihop lite .... så dom kan nog glappa efter ett par år .... sen kan man ju sätta på litte kortare stötdämpare som håller ihop fjädringen ..... det e ju förbruknings vara å matrial slitage eller om man har otur matrial fel.

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Honken_ Klyphuggare
29 maj 2007 · 328 Inlägg

lonewolf-holm skrev:

Honken_ skrev:
Ju lägre desto bättre min koja våga dom inte köra ner i bromsrullarna och den gick igenom utan nå problem

Ja men då fick dom väll göra ett alternativt broms prov ... det vill säja att dom  åker en sväng å bromsar så dom ser om däcken bromsar gämt å ej drar eller ett låser sig.

//S

jovisst gjorde dom det men på den lilla svängen och i så låga hastigheter så känner man inte av om den drar.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
linusgrabo Kockafan
29 maj 2007 · 224 Inlägg

när jag besikta så körde idioten rakt in i stopp grejen på lyften så han repa lacken på fronten.. fast först så drog han den man rullar fram för att kolla om lysena sitter rakt i fronten så jag var svin arg när jag var där.. så om den är väldigt låg fråga om du kan åka till lasbilsbesiktningen istället så slipper du de.. wink

Kocken
Bjork OEM <3
31 maj 2007 · 6 957 Inlägg

Besiktning gjord, blev problem med sänkning igår, så den blev bara sänkt ibak tongue,
Han muttra lite men sa att de såg bra ut, fråga om ifram, han sa att de inte brukar vara
några bekymmer eftresom den inte sänks så grovt.

Fick en sketen 2:a mad, jävla handbroms, trodde de skulle gå, men NEJ, får iofs mina grejor på mån. till att fixa detta, shit happens.

Mvh Björk *Skrota tråd*

OEM <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang