4536
Sök

Saab 9-3 ss Är detta vanliga fel?

657 Inlägg
15 juli 2015
Trådstartare
Frugan har en SAAB 9-3 Sportsedan 2003 och i den går det Ej att justera framstolarna framåt/bakåt - det är manuella stolar så jag misstänker att ngn wire emellan spak och spärr har gett sig. Är detta vanligt fel? Me tanke på att det är likadant på båda sätena i fram. Lätt fixat?

Sen så ramlar förardörrens ruta ner, elhissmotorn går men rutan tycks inte ha någon anslutning alls till elhissmotorn så har fått sätta rutan i kläm mot dörrsidan så den inte ska ramla ner - något vanligt fel som är trasigt tro inne i dörren?

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

klabbarpan
3 041 Inlägg
15 juli 2015
Det med stolarna har jag aldrig hört talas om. Däremot rutan är ej så ovanligt. Sitter plast clips som leder länkaget mot rutan. Dessa brukar gå sönder och rutan ramlar således ned. Finns att köpa nya och kostar ej många ören smile

298 Inlägg
20 juli 2015
Jag vet inte hur det brukar vara konstruerat på saab men om du kollar under sätena borde du se hur mekanismen fungerar. Troligtvis är det spaken man drar i som skall lyfta ur några tappar ur skenorna så att sätet går att flytta.

Fönstret samma sak, jag har inte meckat med saab men på volvo brukar det vara två plastklossar som sitter i fönstret och skenan. De har en tendens att gå sönder med tiden. Samma sak här, ta bort dörrsidan och kolla om mekanismen är vind eller om du ser några söndriga plastbitar.

Sök