Yttre drivknutdamask läckage saab 9-3 01

ingetspec
15 september 2015 · 8 Inlägg

Hej!

Detta blir mitt första inlägg på garaget så ber om ursäkt om jag har lagt tråden fel osv.

Upptäckte att det var fullt med svart fett på mitt bromsok vänster fram, så hissade upp bilen och såg att det var fett från den yttre damasken som hade farit lite överallt. Vet inte om allt fett har farit bort, men det var då relativt mycket på oket / länkarmen.

Nu när jag ska fixa detta så funderar jag på att använda en delad damask, eftersom jag inte har jättemycket erfarenhet av att skruva i bilar, men ändå inte har tummen mitt i handen. Jag har hört skräckhistorier om dessa damasker som endast håller någon vecka, men jag har också hört många som har klarat sig på dem i flera år, så jag tänkte ge det ett försök iallafall!

Är det något speciellt jag måste tänka på eller är det bara att smeta dit allt fett och damasken?

kajc
16 september 2015 · 311 Inlägg

Se till att damasken är riktigt torr innan du klistrar/sätter ihop den. Torka rent ordentligt runt om, innan du fettar in drivknuten igen.Är du bara noga med det och hur du sätter ihop den, håller det. Jag har kört med såna utan bekymmer. Följ bruksanvisningen och var noggrann.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang