ouff det där låter inte så kul..
hade du ljudet före tändstiftbytet?? är väll det första som dyker upp i huvet.. mitt råd är att skruva ut tändstiften igen och kolla dom/alt skruva i dom gamla igen.. tändstiften kan också ge dej en ide vad som pågår i motorn dom ska va ljusbruna efter ett tids använing.. om 1 eller flera är svart så får man titta på vad det kan bero på (jag förutsätter att tändkablarna sitter som dom ska) dvs rätt ordning/tändföljd ..
om du kan utesluta tändstiften-kablarna/spolarna eller om den var orkeslös/med det ljudet innan du bytte sakerna så har du med all säkerhet något vaj i toppen.. om du har en kompmätare så kolla varje cylinder .. är 1 mycket sämre än dom andra så har du en paj ventil.. är dom jämna i trycket så tror jag det är kamaxeln/allt lagrerna till kamaxeln.. omöligt att säga närmare vad det är utan att veta vad du har gjort/hur det var innan du började..
lycka till
janne