Larm som tjorvar, hur koppla ur?

mrBira
15 augusti 2005 · 209 Inlägg

Tjejens Passat kombi, -92:a tjorvar som satan.
Vi trodde det var batteriet som var dött först, eftersom den inte gick igång (klickar bara från startmotorn), men efter att ha bytt batteri kan vi nu konstatera att det inte var fel på det förra.

Däremot så gick larmet i bilen när det gamla batteriet kopplades ur, så sitter inte jord-polen på plats pga. larmet..

Hur fan kopplar jag ur larmet nurå?
Det har inte funkat tidigare, och aldrig använts sen hon köpte den.

Min teori: Larmet har fått fnatt, och dragit igång nån startspärr (!?!), därför bilen intevelat starta från första början.

Eran teori: ... ?

mrBira
15 augusti 2005 · 209 Inlägg

Fixat! Hittade larmboxen, slet sönder det mesta, och nu funkar allt.
Pajade man den bara lite, eller för mycket, så vägrade bilen starta. Handlar om att man måste pajja alldeles lagomt mycket.

Tack iaf!

Mr Lemon Satans Kung
15 augusti 2005 · 467 Inlägg

Bra där..Skönt att vi alla kan lära oss att våld löser det mesta..

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se
Amazon_65
17 december 2015 · 111 Inlägg

Lånar denna tråd lite om de går bra smile ska koppla in larm på en vento 96a gäller de även här med blinkersen? isåfall kan man väll hoppa övber o koppla i så blinkers går igång när man larmar o avlarmar?

Buy It Build It Tune It Brake It And Repair It ;)
Jag gasar tills de rasar för volvo håller fan inte för de rasar ;)
BMW E39 523 "Barbie Med Wax" (1997)
Volvo Amazon "Raggazonen The Black Pearl" (1965)
Volkswagen Vento "Hilda Den vilda" (1997)
torpis Forummoderator
18 december 2015 · 10 572 Inlägg

Amazon_65 skrev:
Lånar denna tråd lite om de går bra smile ska koppla in larm på en vento 96a gäller de även här med blinkersen? isåfall kan man väll hoppa övber o koppla i så blinkers går igång när man larmar o avlarmar?

Smart tänkt med att bygga bort defekter. Men är det verkligen lönt att larma en så pass gammal bil? Värdet är ju väldigt nära noll. Att reparera ett inbrottsförsök kommer ju kosta mer än vad en fungerande bil kostar.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang