6680
Sök

Klonkande ljud fram volvo v70N

3 182 Inlägg
30 december 2015
Trådstartare
har haft min v70n i 1år nu och får inte bukt på problemet, har haft den inlämnad åtskilja gånger för felsökning och mycket är bytt men problemet är kvar, det som är bytt hittills är båda länkarmarna motorkudde över o under, fjäderbenslagring, bussningarna längst ut på metalarmen som går över motorn, problemet som finns är när du åker iväg och läger i 1an 2an o 3an så låter det klok klok och i bland vid väggupp och vid trottoarer, allt som är bytt är volvo orginal, och det är även där allt är bytt, vissa säger att mina fjäderben behöver bytas men detta tror jag inte har med detta ljud att göra. nån som har en aning om vart eller vad det kan vara, jag själv är inne på att dom 2 andra motorkuddarna kanske är slut.

506 Inlägg
30 december 2015
Kolla bussningen till växellådan smile

"Fighting for peace is like fucking for virginity"
Hellre en tratt i anus än ratta en Taunus!
Volvo V70II MY09 Projekt - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=317855

3 182 Inlägg
30 december 2015
Trådstartare
Mahlberg skrev:
Kolla bussningen till växellådan smile

den stor övre och den vid växellådan är bytt till gula powerflex.

506 Inlägg
30 december 2015
Då vette fan smile

"Fighting for peace is like fucking for virginity"
Hellre en tratt i anus än ratta en Taunus!
Volvo V70II MY09 Projekt - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=317855

3 182 Inlägg
30 december 2015
Trådstartare
Mahlberg skrev:
Då vette fan smile

sjukt störande ljud om jag får säga det själv,

1 354 Inlägg
30 december 2015
Du kan mycket väl ha samma "problem" som jag har. Min har klonkat sen jag köpte den men mest på vintern, vet inte varför men jag upplever det så. Enligt min servicetekniker på volvo så är det fjädern som rör sig i fjädertallriken. Det man kan göra då är att trä som en liten socka över minns inge om det var hela första varvet av fjädern eller en liten snudd. Stör det dig så mycket tycker jag du ska försöka göra det och se om det blir bättre, billigt försök iallafall.

3 182 Inlägg
30 december 2015
Trådstartare
Mack855 skrev:
Du kan mycket väl ha samma "problem" som jag har. Min har klonkat sen jag köpte den men mest på vintern, vet inte varför men jag upplever det så. Enligt min servicetekniker på volvo så är det fjädern som rör sig i fjädertallriken. Det man kan göra då är att trä som en liten socka över minns inge om det var hela första varvet av fjädern eller en liten snudd. Stör det dig så mycket tycker jag du ska försöka göra det och se om det blir bättre, billigt försök iallafall.

detta har dom sagt till mig med men det tycker jag värkar ologiskt, när jag kör i kryp fart på 1an och läger i 2an så låter det klonk klonk. men det kan mycket väl vara så då v70n hade problem med fjädrarna orginal.

3 235 Inlägg
30 december 2015
Vanligt fenomen på V70.
Finns mängder med trådar just om det, och möjliga lösningar.
Det finns stora o-ringar man lägger mellan karossen och subframen: http://www.ipdusa.com/products/8283/115 … king-noise

1 450 Inlägg
30 december 2015
Prova de som Mack 855 säger, en bekant hade samma problem med sin v70, han klippte till en gummi bit och la mellan fjädern och tallriken och klonk ljudet försvann efter de.
Det verkar som sagt va ett vanligt fel på dom bilarna

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

3 182 Inlägg
30 december 2015
Trådstartare
KolGruvan skrev:
Prova de som Mack 855 säger, en bekant hade samma problem med sin v70, han klippte till en gummi bit och la mellan fjädern och tallriken och klonk ljudet försvann efter de.
Det verkar som sagt va ett vanligt fel på dom bilarna

ska prova det. detta kostar inget att prova mer än tiden.

3 182 Inlägg
30 december 2015
Trådstartare
engolf skrev:
Vanligt fenomen på V70.
Finns mängder med trådar just om det, och möjliga lösningar.
Det finns stora o-ringar man lägger mellan karossen och subframen: http://www.ipdusa.com/products/8283/115 … king-noise

sitter denna oring där orginal.

Sök