Vilka produkter använder ni vid biltvätt?

Anderzz
11 december 2015 · 35 Inlägg

Tjena, skulle uppskattas ifall ni kunde lägga upp vilka produkter ni använder när ni tvättar bilen. T.ex. märket/namnet på waxet och schampot m.m.

Senast redigerat av Anderzz (11 december 2015)

spillolja
11 december 2015 · 4 020 Inlägg

Car Collection Bilschampo 1 litersflarra för 15:- hos gekås i Ullared
dollarstore ska ha haft denna i sitt sortiment

superdrygt räcker väldigt länge

http://www.gunry.se/index.php?option=co … Itemid=183

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Nybergrobin
11 december 2015 · 2 378 Inlägg

kör själv på pingens Wax Shampoo!  Tycker det funkar riktigt bra o är hyffsat billigt

Har dock bara testat billigare märken förut...tex biltema, turtle, mequire osv.

Sebban2
11 december 2015 · 134 Inlägg

meguiars ultimate wash and wax. Finns på bla bollnäsbilvård & mekonomen. Superdrygt, luktar gott & lämnar en jävligt fin lyster! Bästa schampo jag testat iallafall.

Kör med Pingens Degreaser pro mot asfaltsfläckar och Arcticlean autoclean + wax mot vägdamm/insekter. Degreaser pro är helt underbart mot asfalten! Finns att köpa på pingens.se

Nybergrobin
11 december 2015 · 2 378 Inlägg

Sebban2 skrev:
meguiars ultimate wash and wax. Finns på bla bollnäsbilvård & mekonomen. Superdrygt, luktar gott & lämnar en jävligt fin lyster! Bästa schampo jag testat iallafall.

Kör med Pingens Degreaser pro mot asfaltsfläckar och Arcticlean autoclean + wax mot vägdamm/insekter. Degreaser pro är helt underbart mot asfalten! Finns att köpa på pingens.se

Den är otroligt bra måste jag säga! Bästa avfettningen jag testat än så länge iaf smile

Man bör dock vara lite försiktig för den är jäääääkligt stark! Plast osv gillar den inte

Cupra_
12 december 2015 ·

Turtle prewash-T på lack och rutor, Turtle essential wheel clean på fälgarna.
Avspolning högtryck. Därefter sonax glansshampo och sedan högtryck.
Följt av torkning med diamanttorkduken från pingens.

Det är väl en vanlig tvätt för mig. Är jag ambitiös lägger jag därefter på ett lager sonax protect +shine..

andreas_1996
12 december 2015 · 951 Inlägg

Sonax tvättkit big_smile har inte använt den än :p men ska väl vara bra smile

Mitsubishi lancer GLXI "Mitsuun" (1993)
Mitsubishi eclipse gs "Knight Rider" (1992)
AndreasBlidsberg Äktab Transport - USSR
13 december 2015 · 175 Inlägg

Alkalie: BBV Arti Green 1:15
Petrolium: Smartab Tar Remow
Fälg: BBV Wheel Extreme
Schampo: Mothers Carnauba Wash & Wax

Saab 9-3 TTid Aero -09
Volvo 164e -72
Chevrolet 210 2d stolpe blower -55
Alltid Retar Det Någon....
Volvo 164e "E" (1972)
trubbelturbo
13 december 2015 · 1 459 Inlägg

Brukar använda Meguiars NXT generation car wash. Brukar bli fint, bra att arbeta med och den luktar jävligt gott tongue

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
SAAB_4ever
1 januari 2016 · 767 Inlägg

Använder meguiars gula schampo ultimate wash ans wax, deras tvätthandske, sen som avslut så använder jag Ceramic PRO som jag sprutar en microfiberduk och torkar av bilen med så den får ett bra skydd.

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se
Saab 9-3 Turbo X "Turbo X" (2008)
Saab 9-3 SC "2.0T XWD Aero" (2009)
Ghoul87
6 januari 2016 · 36 Inlägg

Vanlig standardtvätt: Orchard Autocare rakt igenom, Bramley bubble bath alternativt cotton candy foam, sen speed wax och sist perfection. Bramleyn är sjukt dryg och lsp säker.

Vid en tvätt innan polering eller om man ska lägga nytt skydd: Orchard Tar/Iron-cleanse, Cartec Acidfree wheelcleaner(vid normalt skitiga fälgar) eller Oxalsyra (vid grovt nersmutsade fälgar, Orchard citrus pre-clean och sen avkalkat vatten.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang