Har nu haft ett problem med min VW passat -99, bilen hackar när man trycker gasen i botten. problemet var värre innan för drygt 3 veckor sedan, men har då bytt till nya tändstift (Bosch) då dom gamla var brända (biltema). bilen går mycket bättre men hackar fortfarande. upptäckte även att det fanns en del olja på två av stiften vid bytet (inget normalt?).
har tillgång till vag-com och fick följande felkoder
17956/P1548/005448 - Boost Pressure Controle Valve (N75): Open Circuit
18047/P1639/005689 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal
16955/P0571/001393 - Brake Light Switch (F): Implausible Signal
felkoderna är nu raderade och har inte kommit tillbaka.
Kan det vara fel på luftmassemätarna eller tändkablarna?
Har nu haft ett problem med min VW passat -99, bilen hackar när man trycker gasen i botten. problemet var värre innan för drygt 3 veckor sedan, men har då bytt till nya tändstift (Bosch) då dom gamla var brända (biltema). bilen går mycket bättre men hackar fortfarande. upptäckte även att det fanns en del olja på två av stiften vid bytet (inget normalt?).
Är rätt vanligt att dom börjar krångla. Har för mig att det finns både original och en uppgraderad version. Vet inte skillnaden och dess för- och nackdelar.