5 januari 2016
Trådstartare
• Bilmodell
SKODA OCTAVIA COM 1,6 AM
• Årsmodell
2002
• Miltal
20 000
Hej alla på Garaget.
I morse när jag skulle köra iväg till jobbet stötte jag på ett problem med bilen. Efter att jag hade borstat bort all snö startade jag bilen som vanligt. Den gick igång, men motorlampan och ASR lampan var igång. Jag stängde av bilen och nu vägrar den att starta igen.
När jag vrider om nyckeln går elen igång, men när jag försöker starta den hörs bara ett litet piiiiiiippppiii. Låter som att bilen försöker börja tugga men att den inte har tillräckligt med kraft. Lyset slocknar med när jag vrider om för fullt. Inga varningslampor är igång eller något sånt. Utan den vägrar bara att tända. Jag hör hur det klickar till och jag tror inte att det är startmotorn som har gått helt. Möjligtvis någon kabel.
Den har varit lite trög när det har varit fukt ute men den har gått igång. Jag har testat med starthjälp och att dra igång den. Var inte på en lång sträcka. Men jag märkte inte att det hjälpte direkt. Har haft ett liknande problem med min Skoda Felicia. Då var det en sladd på startmotorn som det var glapp i.
Om någon har några tips på vad det skulle kunna vara är jag oerhört tacksam för tips.
Senast redigerat av Erik_Nyb (7 januari 2016)