Öppet filter eller insatsfilter till 850 T5?

Woogensea Volvoturbo For Life
10 april 2007 · 366 Inlägg

Hej å hallå!

E som så att jag går å klurar lite, hade tänkt att köpa ett öppet filter på elmia, men när jag var där å pratade me KN filter folket i deras monter så tyckte dom att jag hellre skulle köpa ett insatsfilter för öppet e visst inte nyttigt till 850 tubo enligt dom...Undrar varför? är de så? vilket är bäst rent prestandamässigt? Öppet eller insats??

Ha de bra!

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
Tom Darth Vader
10 april 2007 · 1 644 Inlägg

Var insatsfiltret dyrare?, om inte så kan du nog lita på dem tongue

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Woogensea Volvoturbo For Life
10 april 2007 · 366 Inlägg

Njaa....det kostade nog 795 spänn tror jag....men de öppna kollade jag aldrig priset på....tabbe!

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
ivo_25
10 april 2007 · 78 Inlägg

Jag kör med K&N Insatsfilter nu när jag har chippat den....big_smile

Burn Ruber Not Your Soul
airam
10 april 2007 · 390 Inlägg

Insats tycker jag du ska satsa på, drar in mindre skit och det är väl svårt att få luften lika kyld med öppet trots avskärmning. Hört att många borrar några hål i orginalburken för att få bättre luftflöde.
Det här är dock inget jag baserar på fakta, bara vad jag tycker och tror.

Ford Mustang Mach I "Pappas bil" (1973)
jsupreame
7 juni 2007 · 137 Inlägg

Woogensea skrev:
Hej å hallå!

E som så att jag går å klurar lite, hade tänkt att köpa ett öppet filter på elmia, men när jag var där å pratade me KN filter folket i deras monter så tyckte dom att jag hellre skulle köpa ett insatsfilter för öppet e visst inte nyttigt till 850 tubo enligt dom...Undrar varför? är de så? vilket är bäst rent prestandamässigt? Öppet eller insats??

Ha de bra!

insatts så klart... öppet filter suger PUNG!!! ALLT du gör är att få ljud.. du får inte en hk... och  du sabbar motor för 99% av alla kon filter är dåliga som stryk.... köp ett insatts!!!!!!

B4mse
7 juni 2007 · 89 Inlägg

jsupreame skrev:

Woogensea skrev:
Hej å hallå!

E som så att jag går å klurar lite, hade tänkt att köpa ett öppet filter på elmia, men när jag var där å pratade me KN filter folket i deras monter så tyckte dom att jag hellre skulle köpa ett insatsfilter för öppet e visst inte nyttigt till 850 tubo enligt dom...Undrar varför? är de så? vilket är bäst rent prestandamässigt? Öppet eller insats??

Ha de bra!

insatts så klart... öppet filter suger PUNG!!! ALLT du gör är att få ljud.. du får inte en hk... och  du sabbar motor för 99% av alla kon filter är dåliga som stryk.... köp ett insatts!!!!!!

Hur är ljudskillnaden med insatsfilter ? Jag är ute efter ljudet och har ingen lust att borra i luftburken.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang