5285
Sök

någon som vet om detta filtret skadar motorn ?

2 600 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
ja jag ha detta filtret och ha hört att det skadar mycket me billiga filter ska man vara orolig för detta här är det filter jag ha. http://www.stylexperten.se/shop/product … ts_id=2111

gör som jag kör gubba racer=)

2 911 Inlägg
7 juni 2007
Dedär filtret skulle jag inte ens sätta på dammsugaren...

Är du rädd om bilen, titta på filter från erkänt bra märken som har vettiga utvecklingsavdelningar med labb och liknande som verkligen forskar fram en fungerande produkt. Räkna med 800kr eller mer.

med lem
1 925 Inlägg
7 juni 2007
ser inga problem med filtret, satte på ett sånt på mammas bil o den gick hur bra som helst hela tiden,,på bes me !

nu sitter filtret på min bil o det funkar lika bra där

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

1 231 Inlägg
7 juni 2007
_fillan_ skrev:
ser inga problem med filtret, satte på ett sånt på mammas bil o den gick hur bra som helst hela tiden,,på bes me !

Klart inte motorn rasar bara för att man byter filter. Men jag skulle heller aldrig i livet använda det där filtret.

Värt de där extra hundralapparna många gånger om i slutändan..

Mitt projekt: Evo III

med lem
1 925 Inlägg
7 juni 2007
Lone Star skrev:
_fillan_ skrev:

Klart inte motorn rasar bara för att man byter filter. Men jag skulle heller aldrig i livet använda det där filtret.

vad är felet med filtret då ? alla som klagar smile måste ju ha en andledning ? utom att det är billigt då tongue

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

1 723 Inlägg
7 juni 2007
är det billigt så är det alltid någon anledning till det. Utveckling, kvalitet, hållbarhet/livslängd, filtrering osv.

saabtok
1 306 Inlägg
7 juni 2007
Håller med skulle aldig köpa nåt skit ifrån biltema och sätta på min bil , själv kör ja med K&N insatsfilter

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

1 231 Inlägg
7 juni 2007
_fillan_ skrev:
Lone Star skrev:
_fillan_ skrev:

vad är felet med filtret då ? alla som klagar smile måste ju ha en andledning ? utom att det är billigt då tongue

Ja det släpper igenom mer skit. T.ex

Mitt projekt: Evo III

4 571 Inlägg
7 juni 2007
Man märker aldrig på en gång om ett sportluftfilter "funkar"

Köper man ett kalleanka-filter så är det ju klart bilen går några veckor/månader/år innan felet kommer.

Bilen drar ju inte i sig 2 kubik smuts på en gång men det sipprar igenom lite hela tiden om filtret inte gör sitt jobb.

2 600 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
då får man bytta filter då jag ha hafft de nu i någon månad är kn bästa eller?

saabtok
1 306 Inlägg
7 juni 2007
klimpan skrev:

Vet inte om de är  bäst men de är nog klart en av de bästa på marknaden iaf

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

1 723 Inlägg
7 juni 2007
klimpan skrev:

K&N, PiperCross... själv kör jag med BMC och har haft det i två år nu. Tvättar det var 500e mil enligt instruktionerna.

355 Inlägg
7 juni 2007
Hej!

Kör med detta JR filter från Sp. Tredje filter från toppen...
http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_filter_uni.shtml

Blir ett MAN filter till nästa säsong.

Dock så räcker ju ett org papp filter till 300+ hk på en 9000....

Mvh Jonas

Mvh Jonas

2 600 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
okej tack för alla tips får ta och köpa ett sådant sen jag är ju rätt rädd om min motor vad får man räkna me att lägga ut för ett bra filter då min ekonomi inte är den bästa men är ett filter för 700kr bra eller vet ni något som kostar under 700kr som är bra för det hjälper inte om man olja in filtret i såndan olja man kan köpa?

Sök