Hur skall jag dra alla sladdar MS1V3 b230

Frasser
30 januari 2016 · 158 Inlägg

torpis skrev:

Frasser skrev:
Man måste ju lära sig wink

Risken är ju övervägande att det kommer kosta så mycket att du tröttnar och ger upp.

Jag började i den änden att Autotech byggde motor åt mig. Jag vill inte påstå att jag hängde där hela tiden, men det blev ganska många timmar i samband med hämtning av bil osv... jag snappade upp mängder.  Sen fanns en utmärkt bilklubb där vi byggde S40 motorer parallellt. All kunskap kom från alla håll och jag är duktig på att ta till mig och minnas saker.

Att börja med de sämsta grejorna utan bra elkunskap kommer inte funka. 

Jag föreslår att du i så fall kontaktar någon trimfirma får dem att hjälpa dig installera något fungerande sprut och sedan efter det kan du själv bygga vidare från det.

Det blir ABSOLUT inte billigare att försöka gå runt trimfirman.  Jag har hjälpt måååånga som kört fast...  Det är ju sådär att sluta med en megasquirt setup som kostar kanske dubbla mot vad ett Nira hade gjort.

Än så länge har jag lagt ut runt 2k på insprut, och billigare än så finns det väl knappast.
Visst jag har mycket kvar att göra.
Jag har gjort en massa med moroten så den är kapabel till många hästar. Så nu är det dags för elektroniken. Jag har gjort allt själv, och jag tycker det är kul att lära sig aölt eftersom tiden går. Jag vill vara med överallt i mitt bygge, kostar visserligen lite mer ibland. Men jag vill lära mig, som sagt jag tycker det är väldigt kul.

Frasser
22 februari 2016 · 158 Inlägg

Hej igen!
Nu testar jag igen,  felet låg inte helt på mig. Utan det var boxen som var trasig. Men den har varit på lagning.
Nu har det dykt upp ett annat fel.
Såfort jag trycker i ms-handsken så jordar bränslerelät och pumparna går igång.
Jag har kopplat så som "Amazonsimme" skrev- bränslestyrningen från ms:et till pin 20 och 21 i orginalhandsken.
Vad kan vara tokigt ?
Tack på förhand!

amazonsimme
22 februari 2016 · 303 Inlägg

Slår pumparna igång och fortsätter gå,  eller pulsar reläet på och av?

Frasser
22 februari 2016 · 158 Inlägg

amazonsimme skrev:
Slår pumparna igång och fortsätter gå,  eller pulsar reläet på och av?

Så fort jag kopplade i handsken så slog pumparna igång. Även om nyckeln inte var vriden. Så jag drog ut efter någon sekund. Kan det vara så att boxen skall dra igång pumparna några sekunder när man kopplar in den? :s

amazonsimme
22 februari 2016 · 303 Inlägg

Frasser skrev:

amazonsimme skrev:
Slår pumparna igång och fortsätter gå,  eller pulsar reläet på och av?

Så fort jag kopplade i handsken så slog pumparna igång. Även om nyckeln inte var vriden. Så jag drog ut efter någon sekund. Kan det vara så att boxen skall dra igång pumparna några sekunder när man kopplar in den? :s

vet iaf att den pulsar bränslepumpen om något är felkonfigurerat eller felkopplat(?).

men om den gör det med tändningen och strömmatningen till boxen avstängd så är ju något galet.

Frasser
22 februari 2016 · 158 Inlägg

amazonsimme skrev:

Frasser skrev:

amazonsimme skrev:
Slår pumparna igång och fortsätter gå,  eller pulsar reläet på och av?

Så fort jag kopplade i handsken så slog pumparna igång. Även om nyckeln inte var vriden. Så jag drog ut efter någon sekund. Kan det vara så att boxen skall dra igång pumparna några sekunder när man kopplar in den? :s

vet iaf att den pulsar bränslepumpen om något är felkonfigurerat eller felkopplat(?).

men om den gör det med tändningen och strömmatningen till boxen avstängd så är ju något galet.

Skall jag kanske ta bort konstant 12v och ta de 12v som kommer när man vrider nyckeln?
Jag hat följt din beskrivning till punkt och pricka. Iof har jag en 760, bränslerälåt ser lite annorlunda ut  Men tror det skall funka på damma vis?  :s

amazonsimme
22 februari 2016 · 303 Inlägg

vågar jag inte alls svara på.  jag har bara skrivit vad som gällde på min 945Ftt-94
du får kolla ett elschema på din bil vad som motsvarar stiften jag nämnt.

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2490659
Hade en bild på grejen också..  går att se lite där.

Senast redigerat av amazonsimme (22 februari 2016)

Frasser
22 februari 2016 · 158 Inlägg

Har suttit och kliat håret av mig för att försöka se vad som är skillnaden mellan 940 och 760.  Har suttit och jämfört. Men det kanske finns en möjlighet att du vill ta en titt, om du vill och orkar. Kan länka en bra sida! Skulle vara himla schysst!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang