Vevstakar b230f??

tvedberg
26 februari 2016 · 773 Inlägg

RallyJonas69 skrev:

tvedberg skrev:

RallyJonas69 skrev:

Vad har du för erfarenhet inom detta när du påstår det?

Mvh Jonas E

har kört blandannat klena och starka b230 på varvstopp i 10min dvs plågat dom satan ingen av dom har rasat. så lite sugtrimm med portadad och plannad topp med värre kam och ventiler klarar vilken b230 som helst om man inte kör som ett jävla svin, vilket många inte gör.

Hur många hk har du kört på dom?

vet inte riktigt. portad och planad och timmo kam. kanske 150? på klena b230.

RallyJonas69
26 februari 2016 · 78 Inlägg

tvedberg skrev:

RallyJonas69 skrev:

tvedberg skrev:

har kört blandannat klena och starka b230 på varvstopp i 10min dvs plågat dom satan ingen av dom har rasat. så lite sugtrimm med portadad och plannad topp med värre kam och ventiler klarar vilken b230 som helst om man inte kör som ett jävla svin, vilket många inte gör.

Hur många hk har du kört på dom?

vet inte riktigt. portad och planad och timmo kam. kanske 150? på klena b230.

Och varför håller dom på en sug trimmad men inte på en turbomotor?

Har du inte alla hästar hemma...lugn det fixar jag !
RallyJonas69
27 februari 2016 · 78 Inlägg

tvedberg skrev:
om du ska sug trimma så duger de tunna stakarna gått, om du ska köra turbo så lär du få byta till de grövre modellen utav stakarna.

Det skulle jag vilja ha en förklaring till. I min värld så byts dom klena stakarna ut när jag höjer effekten över ca 130 hk till dom kraftiga stakarna, och dom kraftiga stakarna byter jag ut mot verdistakar eller några andra H profilstakar när jag passerar ca 250 hk i en sugmotor.
För mig räcker det inte att kunna köra hårt i 10 minuter, när jag har byggt en motor så får kunden garanti som gäller upp till 5 tävlingar, och dom motorer  jag bygger håller länge.

Mvh Jonas E

Har du inte alla hästar hemma...lugn det fixar jag !
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang