3888
Sök

Hur kollar jag om min 855 2.3 turbo är chippad?

2 Inlägg
29 februari 2016
Trådstartare
Tjena. Hur kollar jag om min 855 turbo är chippad eller inte?
Har laddat upp ett par bilder som finns i mitt fotoalbum där man ser bilder på chippet? som sitter i.. Någon som vet vad det är för något?

Tacksam för svar.

Forummoderator
10 576 Inlägg
29 februari 2016
Det är inte säkert att man byter chip utan man kan programmera om det gamla. Vänd kretskortet och titta på lödningarna, det syns direkt om de är maskinlött eller gjort för hand hemma i en garderob.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Dieselgypsy
538 Inlägg
29 februari 2016
Öppna styrboxen och kolla på chippet. Har du tur har du ett klistermärke som visar vad det är för chip i den, har du ännu mer tur så har förra ägaren varit så smart att han satte dit en sockel för chippet, så et går att byta ut på 5 minuter. Annars är det bara att gissa smile

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

2 Inlägg
29 februari 2016
Trådstartare
Det sitter ju ett klistermärke på med nummer: 1 267 358 075, sen står det S91 på det numret, samt en stämpel jag inte riktigt kan se vad det står. Men har ingen aning om hur fan man kollar upp det

Sök