Volvo 740,går dåligt och bränslesystemet stängs inte av.

PippisPappa
14 april 2016 · 16 Inlägg

Tjena! jag och min volvo 740 b230f 89 har nu krigat rättså länge med varrandra! Bilen går helt värdelöst på tomgång vid kallstart. Håller jag inte igång bilen på gasen så dör den. och jag antar att det är något el fel! Te.x när jag stänger av bilen så stängs inte bränslesystemet av, så har fått dra en sladd ifrån säkringen från bränslesystemet till en strömbrytare som jag får stänga av och på varje gång jag ska köra. Relät är bytt ett antal gånger och när jag sätter i ett nytt vägrar den starta om jag inte plockar bort de två fjädrarna som sitter i relät.

Men iallafall, jag har bytt lamda, luftmassemätare, tomgångsmotor, tändstift, tändkablar, rotor, bränslepumpar (båda två) samt bränslefilter, luftfilter och andra service saker är bytta... har även kontrollerat så motortempsgivaren eller vad den nu heter fungerar och det gör den.
Men vad kan felet vara?!?!!? han går fortfarande lika värdelöst!!

Bil aset gör mig vansinnig. Kan det vara att styrenheten till bränslesystemet som har buggat sig eller?! Snälla ge mig tips så jag kan få denhär skit bilen att gå redigt... Mvh
Kan även konstatera att det inte finns någon tjuvluft någonstans som tillexempel vid gasspjället mm. mad

Fixade en godkänd rubrik.
mvh jonTe/moderator

Evildan
15 april 2016 ·

Mitt tips är att du fixar rubriken.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
15 april 2016 · 4 917 Inlägg

OM man inte har utrustning för att kunna diagnosticera sin kära kärra då kan man chansbyta till dödagar..
Prio 1 är ett mätinstrument för att kunna mäta spänning , strömstyrka och resistans och det kan man  idag få för under 100 kr..
Det du bytt har väl kostat bortåt/över 5000 kr och det har inte blivit bättre..
Kom tomgångsfelet i s m att bränslepumpen ej stängde av sig ?
När du skaffat en mätare så kan du mäta på reläplatsen och se om det är kortslutning t ex..
Är du osäker på hur man mätar så kan du få instruktioner här..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang