Krockad BMW 335i, Kostand??

lukaszza
2 juni 2016 · 3 Inlägg

Tja! Tack för alla svar, haft en stressig vecka så hann inte svara...

För de som undrar bakg. av krocken: Det var bilkö på E4 så vi åkte skit sakta, och så helt plötsligt började alla gasa på, så när man stått där i 15 min utan att röra på sig typ, gasar man ju också på. MEN då var det någon (5-6 bilar framåt) som tvärnitar efter några sekunder just när man fått upp farten till typ 70km/h och alla åker in i varandra. Det "positiva" (om man nu kan kalla det så) är att ja visste redan att jag skulle krocka in i bilen framför medan jag bromsade så hann sätta på varnings blinkers så ingen annan körde in i mig. MEN ja, det var mitt fel, och borde inte gasat på som alla andra och hålla avstånd (svårt med en 335i kan jag säga tongue)

ang självaste bilen så är delarna i Sverige galet dyra och skroten saknar nästan alla delar jag behöver, så får köpa dom nya. Bara huven (ej orginal) kostar 5000kr och lackning av den som andra nämnde ligger på mellan 3-4 lax. Så kommer fixa den i Polen (jupp, FU alla haters) där jag i princip får alla delar, redan lackade, för typ 9-11 tusen. Arbetet skulle gå på mindre än 10lax med alla små delar som behöver köpas till, så det var ingen fråga om saken. Är själv från Polen och några bekanta har rekommenderat några BMW - verkstäder, där de själva reparerat bilar när de krockat. Så det blir en tripp to the motherland tongue så kan jag köpa lite sprit när jag ändå är där också wink wink

LocKtar Herr
2 juni 2016 · 1 722 Inlägg

smile skön inställning!  Lycka till!!!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
lukaszza
2 juni 2016 · 3 Inlägg

LocKtar skrev:
smile skön inställning!  Lycka till!!!

Tack big_smile  Blev typ as nere när jag fick reda på kostnaderna i Sverige, har ju inte 50-100lax bara liggandes sådär haha tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang