Köpråd Subaru brz eller Nissan 370z

WRXSTI-Marcus
6 juni 2016 · 170 Inlägg

Hej är ute efter sportig bil och har fastnat för dom har två modellerna. Skulle vilja veta lite för och nackdelar.

SportPilot Ubåtsingenjör
6 juni 2016 · 7 227 Inlägg

Brz är en underbart balanserad bil ! Dock en aning högt vägljud enligt mig men annars schysst. Den är även rejält undermotoriserad, 150 hästar till behövs.

370z har jag inte provat, men har fått intrycket utav att den är lite mer mogen... jag personligen hade gått för 370z

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Richtenb
7 juni 2016 · 1 359 Inlägg

Boxer utan turbo.....NEJ. BRZ känns som en honda type-r utan Vtec motormässigt.

370Z är tung för att vara en "liten" bil men av dessa två röstar även jag på 370z

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
WRXSTI-Marcus
7 juni 2016 · 170 Inlägg

Okej. Jag har prov kört båda  men subarun var automat och 370z var Manuel gillade båda men tyckte det var lite synd att subarun var automat då jag vill ha en Manuel eller tycker ni man ska satsa på en automat? Vet att båda bilarna har paddlar så man kan ju växla själv om man vill

SportPilot Ubåtsingenjör
7 juni 2016 · 7 227 Inlägg

macke-92 skrev:
Okej. Jag har prov kört båda  men subarun var automat och 370z var Manuel gillade båda men tyckte det var lite synd att subarun var automat då jag vill ha en Manuel eller tycker ni man ska satsa på en automat? Vet att båda bilarna har paddlar så man kan ju växla själv om man vill

beror på vad du ska använda bilen till, ska du ha den som bruksbil och kanske inte bryr dig så mycket om värde minskningen så hade jag satsat på automat

en liten sportbil med automat är tyvärr lite halv död på beg marknaden

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Richtenb
8 juni 2016 · 1 359 Inlägg

Som Cheeva säger, köp inte en automat om du inte får den riktigt billigt. Ingen vill köpa den av dig om du inte säljer den riktigt billigt.

Personligen skulle jag aldrig köpa en automat på en sportbil om du inte planerar att sitta mycket i köer

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang