Sten Parner vevstake Volvo rödblock

Frasser
12 juni 2016 · 158 Inlägg

Hej!
Jag fick tag i ett block som var preppat med stenparner kolvar och stakar, balanserat osv. Så igår tog jag av sumpen för att kolla så att allt såg rätt ut innan jag hinkar i motorn. Men då såg jag att cylinder /stake 1 och 3 hade en viss bredd på överfall och lager, och stake 2 och 4 hade en annan bredd (mycket smalare)  så det var ett ganska rejält glapp axiellt. Vet någon om dry skall vara så eller vad som är galet?
Tack på förhand!  smile

RallyJonas69
17 juni 2016 · 78 Inlägg

Jag blir inte förvånad när grejorna kommer från Sten Parner, du kan tänka dig hur balanseringen i motorn blir.

Mvh Jonas E

Har du inte alla hästar hemma...lugn det fixar jag !
Frasser
20 juni 2016 · 158 Inlägg

RallyJonas69 skrev:
Jag blir inte förvånad när grejorna kommer från Sten Parner, du kan tänka dig hur balanseringen i motorn blir.

Mvh Jonas E

Har du koll på vad det får vara för bredd på "vevaxelns ände"/ "lagerände" utav staken?

Mvh frasse

RallyJonas69
20 juni 2016 · 78 Inlägg

Beror på om vevstaken styr i lill ändan eller stor ändan, det är ingen fara att vevstaks stor änden är  lite smal om lill ändan styr i kolven, men alla vevstakarna skall ju vara lika.

Mvh Jonas E

Har du inte alla hästar hemma...lugn det fixar jag !
Frasser
20 juni 2016 · 158 Inlägg

Tvp stakar son sitter i är sten parmer och styr i "storändan". De två andra är av något annat fabrikat och styr i kolven. Känner mig lagom blåst, man blir så besviken på folk sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang