5409
Sök

Spottar ut felkoder, Daewoo Matiz.

527 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
Checklampan tänds på min bil. Man tjuvkopplar då diagnoskontakten så blinkar den fram felkoderna.
Jag vet dock inte vad 10:an exakt betyder.

Den blinkar så här:

10 blink-3 blink-2 blink-5 blink. felkod 0325??

Sen blinkar den så här också:
1 blink-5 blink-10 blink-10 blink. Felkod 1500?

Vad blir detta för felkoder?
Är 10 blink felkod noll?

En annan fråga, om bilen spottar ur sig en massa osammanhängande felkoder och ibland är det fler felkoder i minnet och ibland färre, vad ska detta betyda?
Checklampan tänds bara när bilen accelerar under större motstånd och släcks så fort tändingen slås av och på igen, intermittent fel alltså.
Whats wrong?

1 277 Inlägg
30 maj 2007
Bilmärke? och lite mer info...annars låses tråden...

2 123 Inlägg
30 maj 2007
BMW635_Robban skrev:
Bilmärke? och lite mer info...annars låses tråden...

Tror det är en Daewoo av något slag han har, kan den heta Matiz ?

527 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
Daewoo Matiz.

Betyder 10 blinkningar 0?

Om bilen spottar ut märkliga och osammanhängande felkoder som inte ens finns listade i verkstadsmanualen, vad ska detta då betyda?
Senast redigerat av Loffe123 (30 maj 2007)

volvoraggare
4 776 Inlägg
30 maj 2007
låter ju som att att den håller på som ett flipper spel ju

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

527 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
Ungefär så, men den går kanonfint, så jag fattar ingenting. Sjukt irriterande med en checklampan som tänds så fort man hetsar motorn lite.
Något överslag kanske??
Icke avstörda tändkablar?? (biltemas kablar)

BMW fantast
1 172 Inlägg
30 maj 2007
daewoo är chevrolet nu.. såg på en top gear film i förrgår och då sa dom det där, sen hamnade jag bakom en så matiz  senare på kvällen och där stod chevrolet

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

527 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
Jepp det är chevrolet, men Chevrolet vill inte veta av de gamla modellerna hehe.
De blir inte precis stormförtjusta när man kommer dit med sin gamla Daewoo som leker flipperspel. De saknar kompetensen, en Daewoo ÅF tog iallafall sitt ansvar och kunde sina egna bilar.

527 Inlägg
11 juni 2007
Trådstartare
Får dessa felkoder när jag belastar motorn eller kör på högre varv, dock ej när jag tomvarvar.

0110 Manifold air temp sensor
0115 Engine coolant temp sensor
0325 knock sensor circuit malfunction
1500 A/C evaporator thermistor malfunction

Vad ska detta betyda egentligen, alla dessa sensorer kan ju inte paja på en och samma gång och paja endast när man belastar motorn.
Finns det ingen kunnig här...

527 Inlägg
11 juni 2007
Trådstartare
YES!!!!!!!!!

NU vet jag vad felet var HAHAHAA. *så glad*

Efter att ha funderat över dessa felkoder och vad de har gemensamt så såg jag på motorn att alla dessa givare går till samma kabelhärva, så jag följde denna och bakom motorn, dolt under kände jag med handen hur kabeländen bara låg lös, den hade hoppat ur sin kontakt!!!!
Så jag letade med andra handen bakom motorn och fann honan, kopplade ihop de två och problemet är ur världen!

Fan va enkelt, men det satt bra långt in!

Ojoj va glad jag är, detta har skapat sådan huvudbry på mig så länge nu!

1 722 Inlägg
11 juni 2007
big_smile så lätt att fixa tongue

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

volvoraggare
4 776 Inlägg
11 juni 2007
skam att dessa ska heta chevrolet asså men det var ju tur att du hitta felet ju
Senast redigerat av ironhead (11 juni 2007)

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

527 Inlägg
11 juni 2007
Trådstartare
Ja jag håller med om att det är rätt sjukt att Chevrolet slaktar sitt eget varumärke såhär.
De borde ha kunnat ta fram en egen småbil tycker jag. En Manlig, tuff och macho småbil.

Sök