Styrsystem

Kallekulspruta
30 juli 2016 · 35 Inlägg

Hej jag har en Lancia Integrale som jag håller på att trimma, jag kan det mesta inom det mekaniska men något jag inte förstår är styrsystemet. Jag är medveten om att det finns i alla prisklasser och ju mer man betalar dessto bättre är det. Det jag undar över om är om man kan välja viljet som helst och bara kóppla på det på givarna. Eller om man måste köpa nya givare som passar in på systemet, eller vilka givare som är det viktigaste den måste kunna känna av.
Bilen hade innan den gamla motorn skar en orginalmotor men nu en smidd med annat komp mm. kommer få andra spridare och turbo.

Jag är medveten om att bilen inte är det vanligaste så idiot svar undanbedes tack.

Edit: Den kommer inte mappas hos mig utan hos någon som kan detta.

Senast redigerat av Kallekulspruta (30 juli 2016)

Richtenb
16 augusti 2016 · 1 359 Inlägg

Du kan välja vilket som hellst som har stöd för ditt fordon. Saknas stödet för Lancia Integrale så finns ju inte komponenterna du eventuellt behöver mappa på plats. Därefter behövs en bredbandslambda, mappar man inte själv så kanske firman har denna redan. Annars är det helt omöjligt att få rätt luft/bränsleblandning tillsammans med rätt tändning. Är du säker på att inte originalsprutet kan mappas? Det brukar ju vara det enklaste om du inte stöter på någon spridarbegränsning.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Richtenb
16 augusti 2016 · 1 359 Inlägg

Originalgivarna kan användas förutsatt att du inte maxar luftmassemätare (om du har en sådan) eller MAP, Det beror helt enkelt på hur mycket mer ladd du kommer köra med nya turbon. Bredbanslambdan svetsar man oftast fast i avgassystemet och dina befintliga smalbandslambdor används som vanligt.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang