Som titeln lyder, angående a-traktor.. Det var tänkt att jag skulle skaffa a-traktor i början av året men så blev det inte, i mars 2016 tog jag kortet till det och det var dags för köp- men plötsligt så ändrade min mor sig och ville inte att jag skulle ha en. Idag när man försöker prata med henne om det så blir hon upprörd direkt och hon har heller ingen direkt förklaring till det.
Hur ska jag gå till vida nu? Det var alltså tänkt att jag skulle ha a-traktor men mor ändrade sig snabbt. Pappa vill fortfarande att jag ska ha.
Som titeln lyder, angående a-traktor.. Det var tänkt att jag skulle skaffa a-traktor i början av året men så blev det inte, i mars 2016 tog jag kortet till det och det var dags för köp- men plötsligt så ändrade min mor sig och ville inte att jag skulle ha en. Idag när man försöker prata med henne om det så blir hon upprörd direkt och hon har heller ingen direkt förklaring till det.
Hur ska jag gå till vida nu? Det var alltså tänkt att jag skulle ha a-traktor men mor ändrade sig snabbt. Pappa vill fortfarande att jag ska ha.
- Endast seriösa svar/förslag tack..
Det får ni väl göra upp inom familjen. Jag tycker inte att det är något vi på forumet ska lägga oss i.
- Endast seriösa svar/förslag tack..
Det får ni väl göra upp inom familjen. Jag tycker inte att det är något vi på forumet ska lägga oss i.
/Benny
Hej Benny!
Tack för ditt svar, tyvärr så är det mor som bestämmer det mesta i familjen.. Jag är född i Stockholm men bor med mamma i Växjö, pga att jag har skilda föräldrar.. Därför söker jag tips hos er!
Det är väl bara att strunta i vad morsan din säger? Du och din farsa kan väl greja det utan hennes medgivande?
Hej IceEyes!
Bodde i Stockholm tills jag var 3 år sedan skildes mina föräldrar och jag bor mestadels med mamma i Växjö, därför är det väldigt svårt att bara strunta i det så! Men tack för ditt svar, det uppskattas!
Eftersom du bor hos mamma anser jag att hon bestämmer vad som sker i det hushållet och far din i sitt hushåll. Det är ju lätt att tycka du ska ha en traktor när man bor 50 mil bort och slipper ha med den att göra. Eller är det tänkt att far din om han är mekkunnig ska komma och hjälpa dig var gång när traktorn strular? Tro mig dom strular regelbundet oavsett utgångsämne.
Eftersom du bor hos mamma anser jag att hon bestämmer vad som sker i det hushållet och far din i sitt hushåll. Det är ju lätt att tycka du ska ha en traktor när man bor 50 mil bort och slipper ha med den att göra. Eller är det tänkt att far din om han är mekkunnig ska komma och hjälpa dig var gång när traktorn strular? Tro mig dom strular regelbundet oavsett utgångsämne.
Hej Evildan!
Det skulle fungera, men eftersom att jag spenderar 90% av tiden i Växjö där jag även går i skolan och sedan även gymnasium så blir det väldigt jobbigt..
Det är ju dock inte mycket vi kan hjälpa dig med. Förmodligen är det väl så att din mor är rädd om dig och därför inte vill låta dig köra A-traktor på grund av att hon är rädd för att du ska köra och krocka eller dylikt.
Du får helt enkelt försöka ta en diskussion med henne. Går det inte, så går det inte.
När jag va 16 va det tvärtom,(17 år sen snart) farsan vägrade men morsan tyckte det va OK. Ifs så är dom inte skiljda... Farsan sa att jag tamejfan inte skulle släpa hem nåt sånt skrot. Sket i gubben, köpte en traktor och ställde den i grannbyn hos farsans kompis. Farsan skulle åka till han å jag sa att jag följer med. Väl hemma hos Danne så frågar farsan han vafan han har köpt en EPA för? Det har han inte sa jag, den har jag köpt Gubben suckade lagomt och sa, kör hem skiten då. Va ju liksom inte mycket han kunde göra när skadan redan va skedd så att säga Och skit va det, men kul hade jag och lärde mig fruktansvärt mycket! Frågade inte farsan om hjälp en enda gång... Och lika bra va väl det, för då visste han inte hur fort den gick eller hur kass den egentligen var Rev bort dubbla lådorna, byggde om en enkel med vippspärr och bytte motor helt utan farsans inblandning! Stå på dig pojk å försök resonera med mamma.
Frågade om hjälp en gång när lådan rasade, om han kunde bogsera hem mig. "funkar bromsarna?" jajamän sa jag å satte mig i och pumpade som ett as för att få någon som helst stoppkraft... Men det vet ju inte han om än att det knappt va broms
När jag va 16 va det tvärtom,(17 år sen snart) farsan vägrade men morsan tyckte det va OK. Ifs så är dom inte skiljda... Farsan sa att jag tamejfan inte skulle släpa hem nåt sånt skrot. Sket i gubben, köpte en traktor och ställde den i grannbyn hos farsans kompis. Farsan skulle åka till han å jag sa att jag följer med. Väl hemma hos Danne så frågar farsan han vafan han har köpt en EPA för? Det har han inte sa jag, den har jag köpt Gubben suckade lagomt och sa, kör hem skiten då. Va ju liksom inte mycket han kunde göra när skadan redan va skedd så att säga Och skit va det, men kul hade jag och lärde mig fruktansvärt mycket! Frågade inte farsan om hjälp en enda gång... Och lika bra va väl det, för då visste han inte hur fort den gick eller hur kass den egentligen var Rev bort dubbla lådorna, byggde om en enkel med vippspärr och bytte motor helt utan farsans inblandning! Stå på dig pojk å försök resonera med mamma.
fish skrev:
Frågade om hjälp en gång när lådan rasade, om han kunde bogsera hem mig. "funkar bromsarna?" jajamän sa jag å satte mig i och pumpade som ett as för att få någon som helst stoppkraft... Men det vet ju inte han om än att det knappt va broms
Några av dom största anledningarna till varför undertecknad avskyr Epatraktorer och dess stolta ägare..
Till TS:
Vill man så kan man. Dock är ju kruxet att du är så ung så föräldrarnas regler är ju dom som gäller. Såsom tidigare talade påpekade så vill nog bara din mor att du ska vara trygg och inte råka ut för något dumt, så det du får göra är att komma på motargument som påvisar att det för dig vore en bra idé, inte en dålig, att inneha en epa. Annars är det nog bara att bita i det sura äpplet..eller skita i föräldrarna och köpa själv såsom ovanstående.
Oavsett - lycka till!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
13§ Vett och etikett Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet. Var trevlig och respektera andras åsikter. Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år är inte tillåtna. Skrik inte - Använd inte VERSALER, "!!!!!!!!!!", "?????????" eller liknande. Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-