5410
Sök

min 740 16v går sämre effter lagning av avgas system

812 Inlägg
12 juni 2007
Trådstartare
som rubriken lyder så går min 16v segare när jag bytte packningar och laga ett hål i främre röret.. nån som vet vad de är för fel?

tacksam för svar

man lever bara en gång..

Smålänning
7 887 Inlägg
12 juni 2007
Vad för packningar bytte du?

Sen är det lätt att inbilla sig att bilen blev tröttare, eftersom den inte låter lika snabb med helt avgassystem wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

306 Inlägg
12 juni 2007
Ljudet gjorde nog mycket att det känndes som att den gick bättre.
Men om det va innan katten så gick den nog lite bättre eftersom katten på den tar välldigt mycket effekt.

En motor utan överladdning suger.
www.madracing.se

Fri fart för ett fritt folk!
15 137 Inlägg
12 juni 2007
om du kör orginalsystem så blir det lite mindre motstånd med hål än utan och kan tappa lite effekt

min blev piggare isamband med byte av avgasystem till ett 2.5 och samtidigt svetsade jag ihop rören framför katen som någon stolle försökt svetsat blind var den personen iallfall smile

Kör fort så hinner inget hända...

812 Inlägg
13 juni 2007
Trådstartare
har bytt både grenrörspackningen och den mällan främre röret och grenröret.. hela systemet är byggt i 2,5tum hela vägen.. funderar på om de kan vara en ljud dämpare som är tät??  den va mer varv villig förut..  men kan de hjälpa om ja ränsar katen??

tack för alla svar

man lever bara en gång..

Sök