Ingen värme genom fläkthål mot ansikte? VW Polo Coupé 86c

zimpan304
31 oktober 2016 · 236 Inlägg

Hallå! Har etyvärr problem som jag inte förstår mig på angående värmen i min Polo 86c, grejen är att det blåser bara kallluft konstant ut flälthål som går emot ansiktet? Man kan gå värme på fötterna och fönsterrutan men vrider man till mot ansiktet kommer de bara kallluft, kommer även alltid full kyla genom flälthål mot en även ifall jag nu har den inställd på fötterna? Kör just nu med flälthålen mot mig stängda men kommer endå igenom lite luft så blir kallt i bilen och de är ingen höjdare på vintern :p

Har plockat bort lite plast å grejer framme på panelen och tittat in i själva värmepaket och ser ju hur den som Rikard luften när man vrider på ratten flyttar sig mellan tre lägen men den släpper endå igenom luft mot ansiktet konstant! Tittar man in i hålet i värmepaket så ser man dock bara rakt in och ingenting, borde de sitta en luftriktare där med som borde stängas när man vill ha värme, och öppnas när man vill ha kallluft på något sett? Kanske dåligt förklarat men ser ut som det är öppet bara rakt ut mot värmeelement så att säga. Men känns som om luften bara går förbi själva elementet å inte igenom som det borde göra när man vill ha varmluft?

Håller på att bli galen då jag inte förstår vad de kan bero på? Har fört alla vajrar som går till alla rattar och finns ingen "luftriktare" som jag kan se:o

Tack på förhand/Frysande Öläning

"Körförbud men inte börnförbud" :cool:
Jaguar XJ40 "Jaggan" (1989)
DusanMandick Random Hero
31 oktober 2016 · 4 047 Inlägg

det är väl ett friskluftsintag?

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
simlar
31 oktober 2016 · 5 529 Inlägg

Vet inte hur det är på just Polo men de flesta bilar från 80-talet har endast friskluft genom mittenutblåsen på instrumentpanelen.
Bara vrida igen mittenutblåsen och njuta av värmen.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
zimpan304
1 november 2016 · 236 Inlägg

Jasså är det så? Är en årsmodell 92 iaf, va inte såhär på min golf som va en 88 men kanske är olika :o tycker bara det va skumt för blir svårt att få upp någon go värme i bilen när det Helatiden ska komma in lite kallluft

"Körförbud men inte börnförbud" :cool:
Jaguar XJ40 "Jaggan" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang