4 december 2016
Trådstartare
Hej,
Jag har nyligen tagit över min pappas bil. En Toyota Corolla 5dr -03. (mätarst. 230000).
2014-09 inl verkstad;
Årssrevice, oljebyte, isärtagn av bromsar bak för smörjning, byte bromsklossar bak, rengöring uppsmörjn av bromsok bak + justering handbroms
kontroll samt byte av bromsklossar fram+ uppsmörjning .
2015-09 inl verkstad :
isärtagn av bromsar bak, byte av bromsok o belägg båda sidor bak samt uppsmörjning, justering o+luftning av systemet+ påfyllning bromsvätska.
Nu bytte en snubbe däck o meddelar mig att bakbromsarna behöver bytas! (misstänker att han såg det på skivorna...
Är detta rimligt? Känns som om verkstaden lurats, tycker de verkar ha gjort bakvänd bromsrep bak?? byter man inte skivor o klossar samtidigt??? Skulle gärna vilja höra en åsikt av någon som har ett hum om sådant...
När jag ändå är igång o frågar... nu har en abskrans börjat göra ljud från sig, men ingen indikation på byte ännu.. om det skulle visa sig vara fram verkar det bli en dyr historia på en 7000kr, i övrigt är bilen i fint skick...men allt detta gör att jag funderar på att sälja o köpa annan.. Åker jag på både bromsbyte bak + krans fram, känns det ju lite småjobbigt..