Toyota supra goes singelturbo

jag har bestämt mig att bygga om till singelturbo! målet är 600whp med original botten till att börja med :)
  • 94 Följare
  • 72 099 Visningar
  • Projektet avslutat 22 juli 2019
mattiasofc
19 december 2015 · 152 Inlägg

Vi finns kvar! Och tror vi alla väntar på en uppdatering! smile kör hårt nu och lycka till! big_smile

Toyota supra "Ridox supran" (1995)
Slim_sim hökerum
19 december 2015 · 252 Inlägg

Mahlberg skrev:
Nu har du en till följare! Läste precis igenom hela tråden och är ju inte lite imponerad över allt eget tillverkat och hur stiligt du har fått till det smile Kul läsning bortsett från floppen med uppstarten. Hoppas du får igång kärran snart! Ser bra ut hittills, högklassigt bygge! big_smile

tusen tack! kul att de gillas! smile får hoppas de går bättre vid nästa försök! smile

Slim_sim hökerum
19 december 2015 · 252 Inlägg

mattiasofc skrev:
Vi finns kvar! Och tror vi alla väntar på en uppdatering! smile kör hårt nu och lycka till! big_smile

härligt! smile jo jag kan förstå de hehe, ska försöka släpa mig till garaget nån helg snart o ta tag i de sista! wink

Havetsfasa
16 januari 2016 · 1 114 Inlägg

hur går de här ? står de still eller jobbas de utan uppdateringar ? wink
ser grymt bra ut smile sitter just nu och går i tankarna på singel konvertering smile

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
Slim_sim hökerum
18 februari 2016 · 252 Inlägg

Havetsfasa skrev:
hur går de här ? står de still eller jobbas de utan uppdateringar ? wink
ser grymt bra ut smile sitter just nu och går i tankarna på singel konvertering smile

jodå de jobbas la lite, min tankarmatur läckte i en av svetsarna så jag fick ta isär o svetsa om den så den ska monteras i helgen igen, sen har jag även problem med min pvm modul till den stora pumpen, får ingen kontakt med sprutet hmm. men ska plöjja ner några timmar på de i helgen o försöka få ordning på skiten smile sen ska de FÖRHOPPNINGSVIS bara vara att starta den om de inte dyker upp fler problem smile. tack så mkt! jasså? aa de e alltid kul o bygga nytt wink

Detoxedz Team Obror
17 mars 2016 · 186 Inlägg

riktigt nice bygge! ska följas smile

wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
Havetsfasa
2 april 2016 · 1 114 Inlägg

hur går det nu då ? startat upp henne än ? smile

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
Slim_sim hökerum
3 april 2016 · 252 Inlägg

Havetsfasa skrev:
hur går det nu då ? startat upp henne än ? smile

ja jag har haft igång den men den går som en potta skit o vi hittar inte va felet är hmm
Här är länk till uppstartsvideon   https://www.facebook.com/simon.gustavss … 400109413/

Havetsfasa
3 april 2016 · 1 114 Inlägg

Slim_sim skrev:

Havetsfasa skrev:
hur går det nu då ? startat upp henne än ? smile

ja jag har haft igång den men den går som en potta skit o vi hittar inte va felet är hmm
Här är länk till uppstartsvideon   https://www.facebook.com/simon.gustavss … 400109413/

det suger när det jävlas hmm

Hur ser mappen ut ? inget som är tokigt i den ? det kan vara något simpelt fel där inne ?!?! bara tänker att det kan vara något sånt eftersom du kör väl med maxxecu nu väl och den aldrig har gått bra sen du montera det ? tongue
du får aldrig upp varven mer än sådär som i filmen ? tänkte om den tar sig på lite högre varv ?

BMW 320da "M-performance" (2015)
Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
J_Sturesson
3 april 2016 · 120 Inlägg

Följer! Riktigt trevlig läsning och roligt att se när någon gör saker själv och inte köper färdigt! smile Hoppas du får koll på felen snart. smile

Senast redigerat av J_Sturesson (3 april 2016)

Mitt Volvo 240 projekt! Följ gärna http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308596
Volvo 244 (1988)
Slim_sim hökerum
4 april 2016 · 252 Inlägg

Havetsfasa skrev:

Slim_sim skrev:

Havetsfasa skrev:
hur går det nu då ? startat upp henne än ? smile

ja jag har haft igång den men den går som en potta skit o vi hittar inte va felet är hmm
Här är länk till uppstartsvideon   https://www.facebook.com/simon.gustavss … 400109413/

det suger när det jävlas hmm

Hur ser mappen ut ? inget som är tokigt i den ? det kan vara något simpelt fel där inne ?!?! bara tänker att det kan vara något sånt eftersom du kör väl med maxxecu nu väl och den aldrig har gått bra sen du montera det ? tongue
du får aldrig upp varven mer än sådär som i filmen ? tänkte om den tar sig på lite högre varv ?

ska testa andra stift o ändra uppladdningstiden på spolarna för jag tyckte gnistan såg lite klen ut när vi kollade de, kan ju va så att gnistan är så dålig att kompet släcker den, ska även ändra lite i soppa mappen och hälla i ny etanol smile. gasar jag så dör bilen direkt!

Slim_sim hökerum
4 april 2016 · 252 Inlägg

J_Sturesson skrev:
Följer! Riktigt trevlig läsning och roligt att se när någon gör saker själv och inte köper färdigt! smile Hoppas du får koll på felen snart. smile

tackar! smile ja de e mkt roligare att göra de kan kan själv istället för att köpa smile hoppas jag också!

Havetsfasa
4 april 2016 · 1 114 Inlägg

Slim_sim skrev:

Havetsfasa skrev:

Slim_sim skrev:

ja jag har haft igång den men den går som en potta skit o vi hittar inte va felet är hmm
Här är länk till uppstartsvideon   https://www.facebook.com/simon.gustavss … 400109413/

det suger när det jävlas hmm

Hur ser mappen ut ? inget som är tokigt i den ? det kan vara något simpelt fel där inne ?!?! bara tänker att det kan vara något sånt eftersom du kör väl med maxxecu nu väl och den aldrig har gått bra sen du montera det ? tongue
du får aldrig upp varven mer än sådär som i filmen ? tänkte om den tar sig på lite högre varv ?

ska testa andra stift o ändra uppladdningstiden på spolarna för jag tyckte gnistan såg lite klen ut när vi kollade de, kan ju va så att gnistan är så dålig att kompet släcker den, ska även ändra lite i soppa mappen och hälla i ny etanol smile. gasar jag så dör bilen direkt!

ja nya stift och fräscht bränsle kan göra underverk smile

Håller tummarna att du hittar något och löser de snart smile

Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
BMW 320da "M-performance" (2015)
Havetsfasa
6 juni 2016 · 1 114 Inlägg

hallå hur går det här ? smile åker och hämtar mitt singelkit om ca 10 dagar big_smile

BMW 320da "M-performance" (2015)
Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
Slim_sim hökerum
16 december 2016 · 252 Inlägg

Hallå på er! Tänkte bara bara uppdatera er att jag nu fått ordning på bilen och den e redo för mappning smile De som krånglade innan var triggerhjulet och lite inställningar i sprutet! Har nu monterat ett vvti triggerhjul och haft en kunnig kille som hjälp mig med sprutet så nu går den som en klocka smile

Senast redigerat av Slim_sim (16 december 2016)

Havetsfasa
17 december 2016 · 1 114 Inlägg

Slim_sim skrev:
Hallå på er! Tänkte bara bara uppdatera er att jag nu fått ordning på bilen och den e redo för mappning smile De som krånglade innan var triggerhjulet och lite inställningar i sprutet! Har nu monterat ett vvti triggerhjul och haft en kunnig kille som hjälp mig med sprutet så nu går den som en klocka smile

sweet smile

BMW 320da "M-performance" (2015)
Toyota Supra Mkiv "Whitesuprasweden" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang