9009
Sök

Volvo v70 99 Bara dog.

2 Inlägg
20 december 2016
Trådstartare
Hej. Har en v70 99-a som stått ett par månader och gick ut och laddade batteriet och den hoppade igång direkt och den gick i typ 15 sekunder och sen dog den bara.
Försökte starta den ett par gånger men jag fick den bara att hosta till en gång.

Jag kollade ventilen på railen och där sprutade det soppa , jag kollade gnista enbart från spolen och den var ok, tänkte om det var isslush i sopparöret som åkt fram och blockerat spridarna (långsökt att alla skulle bli blockerade)

Idag gick jag ut med en gammal hederlig testlampa och kollade spridarna och ström finns när jag slår på tändning, flyttade lampan till batt+ samt till kontrollen på spridarna och då blinkar lampan bara till en gång precis när jag börjar cranka motorn, sen ingenting.

Är det kamgivaren som ger signal till både tändning och till soppan eller har vevgivaren något att göra med detta förutom att kontrollera varvräknaren?
Jag har systemet med 1 box ingen LMM Bara MAP och Insugstempgivare

Först funderade jag på om kemremmen hoppat över men nu lutar det mer åt databoxen.

värt att tillägga är att larmet gick när jag kopplade in batteriet, jag var utelåst och blev tvungen att sopa in rutan, samt att den inte går på gas nu heller (brakecleaner)

Ideer?

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
20 december 2016
Eftersom den inte går på startgas så tyder det ju på att gnista saknas..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

2 Inlägg
20 december 2016
Trådstartare
tommen1 skrev:
Eftersom den inte går på startgas så tyder det ju på att gnista saknas..

Kollade iofs bara gnistan från spolen men rotor,lock och kablar är bytta i somras och bilen är bara körd till och från bes sen har den stått. 

Sen blinklar ju kontrollen till spridarna bara till en gång.  Men håller med, den borde ju gå gasen.

* Voff voff *
11 140 Inlägg
21 december 2016
Fortsätt nöta på starten så ska du se att den startar. Eller byt stiften...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

1 Inlägg
18 januari 2017
Har du fått till någon lösning, hittat vari felet låg. Liknande hände mig häromdagen. Startade upp min 98a efter ett par månader stilla. Den gick ca 5 min sen dog den i farten och nu är det lögn att få liv i den. Går ej på gas utan handlar om tändningen på något vis. tacksam om ditt missöde kan ge råd?!

Sök