Audi A4 1,8T 163hk B6 -04 Jobbigt startproblem som är där vid nästan varje start.

Superb-linkan
14 juni 2016 · 275 Inlägg

Fan vad tråkigt.
Jag har tyvärr inga förslag att komma med

nagasaki.020
14 juni 2016 · 311 Inlägg

Relä till tändningen var dåligt på min 1.8T vw. Kunde starta bilen, köra, stanna ex ica. Köra hem? Nej bil startar inte. 30min senare: brumm! På vw görde de sökning för ca 700kr, bytte relä och gick på 1.201kr. Bilen startar alltid sen dess.

A4B6
14 juni 2016 · 14 Inlägg

nagasaki.020 skrev:
Relä till tändningen var dåligt på min 1.8T vw. Kunde starta bilen, köra, stanna ex ica. Köra hem? Nej bil startar inte. 30min senare: brumm! På vw görde de sökning för ca 700kr, bytte relä och gick på 1.201kr. Bilen startar alltid sen dess.

om man kollar på en av mina videos: https://www.dropbox.com/s/a5u6bw69oksv1 … 4.mp4?dl=0

Det felet som visar sig på videon är det fel jag hela tiden har just nu, precis när startmotorn börjar snurra så avbryts den totalt och jag måste börja om processen med att försöka starta bilen. Detta kan hända 6-7 gånger irad..

Är det något fel på bilen ECU eller vad är det frågan om?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
14 juni 2016 · 4 917 Inlägg

Du kan faktiskt kortsluta direkt på anslutningarna på startmotorn för att konstatera om det är tillslagsreläet som fallerar, för du förbigår det om du gör så.
Använd en tjock skruvmejsel, så får vi se..
Du nämner att du bytt tillslagsreläet/solenoiden, men nya saker har varit felaktiga förr..

Senast redigerat av tommen1 (14 juni 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
A4B6
15 juni 2016 · 14 Inlägg

tommen1 skrev:
Du kan faktiskt kortsluta direkt på anslutningarna på startmotorn för att konstatera om det är tillslagsreläet som fallerar, för du förbigår det om du gör så.
Använd en tjock skruvmejsel, så får vi se..
Du nämner att du bytt tillslagsreläet/solenoiden, men nya saker har varit felaktiga förr..

Testade o göra som du beskrev förra veckan. Startmotorn rullade fint allt gånger och avbröts aldrig. Det är något som händer från att jag vrider tills att den snurrar för att sedan direkt avbrytas.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
15 juni 2016 · 4 917 Inlägg

Koppla in en tråd på den lilla tunna kabeln på startmotorn, som kommer från nyckeln.Koppla en annan tråd till jord.
Dra in trådarna i kupen till ett mätinstrument och  och ha koll på mätaren då du startar och ser om stömmen avbryts under den tiden du vrider om nyckeln .
Nu vore det väl fasiken om du inte skulle hitta felet..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
A4B6
30 januari 2017 · 14 Inlägg

Ber om ursäkt för sent svar. Problemet löst. Batteriskorna var dåliga och gav dålig kontakt. Så enkelt problem men så jobbig samtidigt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang