940 turbo -93 startar inte som varm på startmotorn!

SaTN Köp
2 mars 2011 · 106 Inlägg

evo_krolle skrev:
tänd kontakten.. prova bara slå till tändningen nästa gång å gå ut å kicka igång den direkt på start motorn ska du se den startar (TROR JAG) wink

Du menar att man sætter något emellan plus och tillslag?
Det løser ju tyværr inget problem, men så kan man också gøra. Men inte så artigt att behøva kliva ur bilen øppna huven och sætta en skruvmejsel mellan plus och tillslag på starten varje gång bilen ær varm. wink

Audi Biltransport "Åudi" (2004)
Audi S2 "720whp" (1991)
Nissan Laurel "Laurel103" (1994)
evo_krolle BMR
2 mars 2011 · 1 513 Inlägg

SaTN skrev:

evo_krolle skrev:
tänd kontakten.. prova bara slå till tändningen nästa gång å gå ut å kicka igång den direkt på start motorn ska du se den startar (TROR JAG) wink

Du menar att man sætter något emellan plus och tillslag?
Det løser ju tyværr inget problem, men så kan man också gøra. Men inte så artigt att behøva kliva ur bilen øppna huven och sætta en skruvmejsel mellan plus och tillslag på starten varje gång bilen ær varm. wink

nej men förslagsvis för att hitta felet å sen åtgärda de........ jo det är lämpligt att göra på det viset å vill man göra de lättare för sig så kan man ju dra in 2 sladdar till en strömbrytare men för att prova för att se om de funkar känns det lite over kill--

mikkep
3 mars 2011 · 147 Inlägg

evo_krolle skrev:
tänd kontakten.. prova bara slå till tändningen nästa gång å gå ut å kicka igång den direkt på start motorn ska du se den startar (TROR JAG) wink

Alltså kabeln mellan tendspole och förderlare?

evo_krolle BMR
3 mars 2011 · 1 513 Inlägg

mikkep skrev:

evo_krolle skrev:
tänd kontakten.. prova bara slå till tändningen nästa gång å gå ut å kicka igång den direkt på start motorn ska du se den startar (TROR JAG) wink

Alltså kabeln mellan tendspole och förderlare?

nej kabel mellan + och tillslaget på start motorn..

SaTN Köp
3 mars 2011 · 106 Inlägg

På så sætt går du førbi startspærren som larmet har inbyggt.
Ha tændning på, sætt sedan något mellan Plus och tillslag på start motorn.
Prøva detta då du vet att inte motorn kommer starta. Då vet du ganska sækert att larmet ær boven i dramat.

Audi Biltransport "Åudi" (2004)
Nissan Laurel "Laurel103" (1994)
Audi S2 "720whp" (1991)
Pikkarainen99
15 november 2016 · 27 Inlägg

Hej! Bumpar tråden lite såhär i efterhand.
Har samma problem på min 944 -93 med b230ft och även jag har larm inkopplat i bilen. Undrar vad larmet gör som kan ge symptomet att den ej startar varm?

Volvo 142 (1971)
Kevinohh F.IND
28 mars 2017 · 148 Inlägg

Har samma problem men kan ej rulla igång den.. Någon som har en lösning eller förslag? Den dör bara helt vid fullt gaspådrag när den är varm.

Toyota Supra MKIV "BAGS" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang