Volvo S60 2.4T "The Red Ace"

Har äntligen införskaffat mig en bil som jag länge velat ha, en solid röd S60! Bilen är min bruksbil men jag har en del saker som jag vill/kommer förbättra med den: - Multimedia/billjud. - Interiör/exteriör. - Förbättrad restanda. Projektet kommer hålla på under en längre tid!
  • 100 Följare
  • 87 907 Visningar
  • Projektet avslutat 21 augusti 2018
HiTek Inscription
27 april 2015 · 191 Inlägg

Det är la inga problem att sänka med 235 däck?
Satte på sportfjädrar från Lesjöfors förra året som sänker 35mm runt om och det fungerar fin fint!

Här kan du se efter sänkningen:
http://www.garaget.org/?car=251599&image=3452605

flislisan
27 april 2015 · 116 Inlägg

ToXtreme skrev:
Guld och rött kan absolut gå ihop men jag är tveksam på om det gör det på din bil faktiskt hmm

215/35 stretchar lite på tex en 8-8.5" fälg men inget herrejösses och med tanke på att du inte tänkt sänka mer än skärmkant/övre däck så bör du inte ha mer stretch än så heller, ser bara konstigt ut tongue

HiTek skrev:
Det är la inga problem att sänka med 235 däck?
Satte på sportfjädrar från Lesjöfors förra året som sänker 35mm runt om och det fungerar fin fint!

Här kan du se efter sänkningen:
http://www.garaget.org/?car=251599&image=3452605

Nej får nog strunta i tanken med guldiga fälgar!
Men tror ni Ocean Caribien skulle passa? I antracitgrå eller svart?

Nej vet att det ska gå att sänka ändå, dock tar däcken i redan nu när jag svänger mycket.. Men får prova sänka helt enkelt, men man är ju sugen på nya fälgar ändå.. wink

ToXtreme
27 april 2015 · 3 627 Inlägg

Det är absolut snygga fälgar som gör sig bra på S60 smile

Då jag inte tror dessa är bredare än 8.5" så går det finfint att lägga på 215/35-19 också! Ska rota fram en bild åt dig hur det ser ut sen när jag är hemma!

I däckväg om du inte kör överdrivet mycket så rekommenderar jag faktiskt Nankang NS-2, de är dels snygga och med tanke på vad de kostar så tycker jag att man får väldigt mycket däck för pengarna, om än fortfarande dyrt sad

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
HiTek Inscription
27 april 2015 · 191 Inlägg

HiTek skrev:
Det är la inga problem att sänka med 235 däck?
Satte på sportfjädrar från Lesjöfors förra året som sänker 35mm runt om och det fungerar fin fint!

Här kan du se efter sänkningen:
http://www.garaget.org/?car=251599&image=3452605

flislisan skrev:
Nej vet att det ska gå att sänka ändå, dock tar däcken i redan nu när jag svänger mycket.. Men får prova sänka helt enkelt, men man är ju sugen på nya fälgar ändå.. wink

Haha ok smile
Har du utslagsbegränsare? cool

ToXtreme
27 april 2015 · 3 627 Inlägg

http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/318ti/IMAG0138_zpsmalzito9.jpg

En halvbra bild, men så ser det ut med 215/35-19 på 8.5" fälg. Kan tilläggas att jag inte hade några som helst problem att svänga fullt med min gamla BMW, så den dimensionen borde göra susen smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
flislisan
27 april 2015 · 116 Inlägg

ToXtreme skrev:
Det är absolut snygga fälgar som gör sig bra på S60 smile

Då jag inte tror dessa är bredare än 8.5" så går det finfint att lägga på 215/35-19 också! Ska rota fram en bild åt dig hur det ser ut sen när jag är hemma!

I däckväg om du inte kör överdrivet mycket så rekommenderar jag faktiskt Nankang NS-2, de är dels snygga och med tanke på vad de kostar så tycker jag att man får väldigt mycket däck för pengarna, om än fortfarande dyrt sad

Jag tror det fanns 9.5" också när jag kollade, det fanns bredare är 8.5" är jag rätt säker på.
Dock kanske det skulle bli för brett..
Så länge det inte tar i och massa så har jag inga problem med 235, men ja, lite smalare kan ju vara bra om man vill ha stretchen också!
Okej, ja dom däcken skulle säkert kunna duga gott till mig, finns ju paket med däck och fälg men då är det däckmärken såsom Atlas och Tracmax och dom har jag inte ens hört talas om någon gång.

HiTek skrev:

HiTek skrev:
Det är la inga problem att sänka med 235 däck?
Satte på sportfjädrar från Lesjöfors förra året som sänker 35mm runt om och det fungerar fin fint!

Här kan du se efter sänkningen:
http://www.garaget.org/?car=251599&image=3452605

flislisan skrev:
Nej vet att det ska gå att sänka ändå, dock tar däcken i redan nu när jag svänger mycket.. Men får prova sänka helt enkelt, men man är ju sugen på nya fälgar ändå.. wink

Haha ok smile
Har du utslagsbegränsare? cool

Okej, blev ju finfint! smile
Nej något sådant här jag inte.. sätter man dom på länkarmarna eller?
Vad är dom till för? smile

ToXtreme skrev:
http://i48.photobucket.com/albums/f238/2X3M4U/318ti/IMAG0138_zpsmalzito9.jpg

En halvbra bild, men så ser det ut med 215/35-19 på 8.5" fälg. Kan tilläggas att jag inte hade några som helst problem att svänga fullt med min gamla BMW, så den dimensionen borde göra susen smile

Men vad bra med bild! Så man får en bättre bild av hur det ser ut! Lagom o bra ser det ut att vara smile

ToXtreme
27 april 2015 · 3 627 Inlägg

9.5 hade säkert gått, men då får man stretcha en hel del och för att det då ska bli snyggt så får man sänka ännu mer smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
NilssoN_89
27 april 2015 · 20 Inlägg

Utslagsbegränsare sitter det original på din bil. Är ett stopp som sitter på länkarmarna som tar emot vid fulla rattutslag.

Jag kör med 60/40 sänkning med 8,5" fälgar med 235/35/19" . Tar endast i när jag kör fulla rattutslag annars funkar det fint.

flislisan
28 april 2015 · 116 Inlägg

ToXtreme skrev:
9.5 hade säkert gått, men då får man stretcha en hel del och för att det då ska bli snyggt så får man sänka ännu mer smile

Ah det är sant, det räcker nog med 8.5 ändå! smile

NilssoN_89 skrev:
Utslagsbegränsare sitter det original på din bil. Är ett stopp som sitter på länkarmarna som tar emot vid fulla rattutslag.

Jag kör med 60/40 sänkning med 8,5" fälgar med 235/35/19" . Tar endast i när jag kör fulla rattutslag annars funkar det fint.

Aha okej, låter inte så farligt!

flislisan
25 juni 2017 · 116 Inlägg

Long time no see huh?

Tänkte lite vemodigt avsluta detta projekt, då jag för ett tag sedan skaffade mig en ny bil, denna gång blev det dock ingen Volvo, utan nu är jag ägare till en Bmw 325i e90 -09.
Bilder kommer inom kort.

Tack för att ni följt detta projekt under den tiden jag uppdaterade tråden!

KALL3
25 juni 2017 · 723 Inlägg

Tack själv smile!

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970
Volvo S40N "Red and Black" (2010)
amazinjoey
26 juni 2017 · 1 139 Inlägg

flislisan skrev:
Long time no see huh?

Tänkte lite vemodigt avsluta detta projekt, då jag för ett tag sedan skaffade mig en ny bil, denna gång blev det dock ingen Volvo, utan nu är jag ägare till en Bmw 325i e90 -09.
Bilder kommer inom kort.

Tack för att ni följt detta projekt under den tiden jag uppdaterade tråden!

Grym bil! smile Rekommenderar att du kollar in i att eftermontera NBT EVO på din E90! Lite dyrt men fan i mig värt varje krona!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang