LocKtar
Herr
2 augusti 2017
· 1 722 Inlägg
Har en a4b5 1.8t som det sitter ett dastek piggyback på. Bilen i fråga är mappad till
319hp vid 1.5 bar.
Har fått byta ut ett antal delar för att ens få den att funka. Nu fungerar bilen nästan till 100%. Jag fick byta wg klockan till min 18t turbo. Den jag köpte var tydligen inte helt rätt klocka så jag fick modda om fästet lite grann så stången rör sej rakt och fint. Den skulle ha ett förtryck på 1.2 bar tror jag.
Det som händer när jag kör att den peakar på 1.3 för att sedan gå ner till 1 bar.
Jag antar att om bilen är mappad till 1.5 bar så ska väl det vara maxtryck på varje växel?
Jag har ju både spänt och släppt på stången. Hur vet jag hur spänd den ska vara?
Den borde ju vara mappad vid en viss förspännning på wg. Och ändrar man på den förspännningen kommer väl n75 ventilen slå av trycket om det överskrider kurvan som den är mappad för.
Så då tänker man väl att jag nu borde släppa lite på wg'n så den inte slår ifrån. Har nämligen fått felkod på laddtryck överskriden.
Hur tänker ni om allt detta?
There's no need to fear, UNDERDOG is here!