ATV för väg

Frantz3n
10 augusti 2017 · 76 Inlägg

Tjena!

Jag vill införskaffa mig en ATV för att köra till och från jobbet. Även till affären etc. Bryr mig inte om terräng!
Kan ni rekommendera några fordon? Gärna från blocket smile

Tack i förhand.

it_mutt
10 augusti 2017 · 10 379 Inlägg

Det är ju inte helt ohört/osett att folk gör om yamaha raptor till gatversioner. Vill bestämt ha för mig att jag även sett kompletta "kit" för detta.

Ska man ligga i 50km/h för att ta sig till affären/jobbet osv, så duger väl iofs en Roadforce EGL också. Trevliga i lägre hastigheter, men, över...iaf 70km/h märks det att det är en billig maskin.

Men det är ju då bara sett till "gatuversioner".

- - - Edit - - -

Access (ex.vis 450) är väl iofs också ofta att se som gatversioner

Senast redigerat av it_mutt (10 augusti 2017)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Audi A4 "TooLow" (2009)
Bill_Bull Truck/Bil mekaniker
10 augusti 2017 · 159 Inlägg

Håller med ovanstående talare. Har själv två China maskiner närmre bestämt Bashan bs200-s3. Trevliga maskiner upp till 65-70 sen börjar dom bli lite oroliga i styrningen och kör med traktor mönster däck. Visst nu är dom jag har ganska små om man jämför med storebror Bashan badboy. Men köra till grannbyn 5km funkar fint då hastighetsgränsen är max 70km och i 50 kan jag med lätthet köra med en hand på styret. Hoppas du hittar något bra för dig. Nu fick jag dessa av en kollega men skulle jag köpa så hade jag nog valt något med minst 300cc. Lycka till !

Senast redigerat av Bill_Bull (10 augusti 2017)

Subaru Legacy GT SPEC-B "WR LIMITED" (2004)
it_mutt
10 augusti 2017 · 10 379 Inlägg

Frantz3n skrev:
Jag har hittat dessa:

http://i40.tinypic.com/2hphftz.jpg
eller
https://www.alibaba.com/product-detail/ … 95937.html

Alibaba-racern ser ju ut som en generic gatracer, är ju en EGL...

Dinlin är antagligen en 450, och säkerligen trevligare att köra.

Vad är din budget?

- - Edit - -

Dinli konkade väl för något år sedan. Så hur det ser ut med delar på den fronten vågar jag inte säga

Senast redigerat av it_mutt (10 augusti 2017)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Audi A4 "TooLow" (2009)
Frantz3n
10 augusti 2017 · 76 Inlägg

it_mutt skrev:

Frantz3n skrev:
Jag har hittat dessa:

http://i40.tinypic.com/2hphftz.jpg
eller
https://www.alibaba.com/product-detail/ … 95937.html

Alibaba-racern ser ju ut som en generic gatracer, är ju en EGL...

Dinlin är antagligen en 450, och säkerligen trevligare att köra.

Vad är din budget?

- - Edit - -

Dinli konkade väl för något år sedan. Så hur det ser ut med delar på den fronten vågar jag inte säga

Tänkte runt 20 tusen.

Åh jävlar! Då vågar jag inte gå på en sådan. Kanske.
Men det är iaf begagnad jag ska köpa. Kollade precis på blocket, och fy fan så lite ATV för väg det finns.

it_mutt
10 augusti 2017 · 10 379 Inlägg

Frantz3n skrev:

it_mutt skrev:

Frantz3n skrev:
Jag har hittat dessa:

http://i40.tinypic.com/2hphftz.jpg
eller
https://www.alibaba.com/product-detail/ … 95937.html

Alibaba-racern ser ju ut som en generic gatracer, är ju en EGL...

Dinlin är antagligen en 450, och säkerligen trevligare att köra.

Vad är din budget?

- - Edit - -

Dinli konkade väl för något år sedan. Så hur det ser ut med delar på den fronten vågar jag inte säga

Tänkte runt 20 tusen.

Åh jävlar! Då vågar jag inte gå på en sådan. Kanske.
Men det är iaf begagnad jag ska köpa. Kollade precis på blocket, och fy fan så lite ATV för väg det finns.

Ingen aning alls hur det är med reservdelar som sagt. Men, det är väl i sin tur inte omöjligt att den har gemensamma delar med andra maskiner. Det borde nog iofs google kunna upplysa om.

Ja, gatquads är inte allt för vanliga. Ett tag drällde det av sådana på blocket (typ Roadforce EGL osv), men, de har väl tyvärr gått hädan pga kvalitén.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Audi A4 "TooLow" (2009)
Frantz3n
11 augusti 2017 · 76 Inlägg

it_mutt skrev:

Frantz3n skrev:

it_mutt skrev:

Alibaba-racern ser ju ut som en generic gatracer, är ju en EGL...

Dinlin är antagligen en 450, och säkerligen trevligare att köra.

Vad är din budget?

- - Edit - -

Dinli konkade väl för något år sedan. Så hur det ser ut med delar på den fronten vågar jag inte säga

Tänkte runt 20 tusen.

Åh jävlar! Då vågar jag inte gå på en sådan. Kanske.
Men det är iaf begagnad jag ska köpa. Kollade precis på blocket, och fy fan så lite ATV för väg det finns.

Ingen aning alls hur det är med reservdelar som sagt. Men, det är väl i sin tur inte omöjligt att den har gemensamma delar med andra maskiner. Det borde nog iofs google kunna upplysa om.

Ja, gatquads är inte allt för vanliga. Ett tag drällde det av sådana på blocket (typ Roadforce EGL osv), men, de har väl tyvärr gått hädan pga kvalitén.

Är det vanligt att dessa ATVs går i sönder?

Synd att de inte är mer populära. De är häftigare än motorcykel i mitt tycke.

it_mutt
11 augusti 2017 · 10 379 Inlägg

Frantz3n skrev:

it_mutt skrev:

Frantz3n skrev:

Tänkte runt 20 tusen.

Åh jävlar! Då vågar jag inte gå på en sådan. Kanske.
Men det är iaf begagnad jag ska köpa. Kollade precis på blocket, och fy fan så lite ATV för väg det finns.

Ingen aning alls hur det är med reservdelar som sagt. Men, det är väl i sin tur inte omöjligt att den har gemensamma delar med andra maskiner. Det borde nog iofs google kunna upplysa om.

Ja, gatquads är inte allt för vanliga. Ett tag drällde det av sådana på blocket (typ Roadforce EGL osv), men, de har väl tyvärr gått hädan pga kvalitén.

Är det vanligt att dessa ATVs går i sönder?

Synd att de inte är mer populära. De är häftigare än motorcykel i mitt tycke.

Det är väl mycket, som jag förstått det, "smått" som ger upp pga dålig kvalité. Spelar väl kanske inte så stor roll vad det är, om man inte kan få tag i något som kan ersätta det trasiga.

Absolut. Hoj är roligt, men, livsfarligt. Inte per automatik pga hojen i sig, utan för alla mottrafikanter.

Om jag ska komma med något förslag till vad du ska köpa, så blir det inte riktigt vad du jagar.

Jag hade isf sagt; Yamaha Raptor, och sen "gatkonvertera" den efter hand. Vilket då innebär mer gatvänliga däck, och att man plockar ner den på backen.

Inte lika snyggt o smidigt som en gaträäääääääääääser direkt från lådan, men, då har du iaf ett välkänt märke/tillverkare att luta dig tillbaka mot.

För 20K bör du hitta iaf en 350 utan några problem. Har själv inte kört den, utan bara den tjocka storebroren 700R. Vilket i sin tur var en trevlig upplevelse. Men, tjockisbroren kostar väl iaf 5-10K till.

Eller så slår du till o köper en CanAm Spyder ist wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Audi A4 "TooLow" (2009)
trubbelturbo
11 augusti 2017 · 1 434 Inlägg

Hos Yamaha erbjuds(erbjöds) Raptor 350 som vägregistrerad. Yamaha raptor 700 finns som gatlegala men byggs inte utav Yamaha själva utan byggs om utav andra företag, vanligaste är Dresel.

I övrigt kanske Polaris Predator/Outlaw är något att kolla på? Fanns med 500cc motor och senare 525cc, även 450cc men är osäker på om den fanns som vägregistrerad, ett samarbete med KTM ledde även till KTM 525XC, tror 525:an är en KTM-motor.

Jag tycker om både Yamaha och Polaris och det finns gott om delar till båda märkena, hade jag varit på jakt efter en quad hade jag kollat på någon av dessa. smile

Edit: Finns ett fåtal Yamaha YFZ450/R som är vägregistrerade, roliga, lättare och lika snabba/snabbare än Raptor 700. Riktiga racemaskiner dock och behöver underhållas och mekas med därefter så bör nog undvika dessa om du främst ska pendla eller köra mycket med fyrhjulingen.

Senast redigerat av trubbelturbo (11 augusti 2017)

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
it_mutt
11 augusti 2017 · 10 379 Inlägg

trubbelturbo skrev:
Hos Yamaha erbjuds(erbjöds) Raptor 350 som vägregistrerad. Yamaha raptor 700 finns som gatlegala men byggs inte utav Yamaha själva utan byggs om utav andra företag, vanligaste är Dresel.

I övrigt kanske Polaris Predator/Outlaw är något att kolla på? Fanns med 500cc motor och senare 525cc, även 450cc men är osäker på om den fanns som vägregistrerad, ett samarbete med KTM ledde även till KTM 525XC, tror 525:an är en KTM-motor.

Jag tycker om både Yamaha och Polaris och det finns gott om delar till båda märkena, hade jag varit på jakt efter en quad hade jag kollat på någon av dessa. smile

Edit: Finns ett fåtal Yamaha YFZ450/R som är vägregistrerade, roliga, lättare och lika snabba/snabbare än Raptor 700. Riktiga racemaskiner dock och behöver underhållas och mekas med därefter så bör nog undvika dessa om du främst ska pendla eller köra mycket med fyrhjulingen.

Predatorn går iofs att skaka fram för "rätt" pengar (för TS). Går väl iofs att göra även dessa mer gatuvänliga, så det är inte heller något galet tips.

Oavsett är vi ju båda inne på samma spår; att köpa något som, om inte annat, en större tillverkare/ett större märke står bakom.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Audi A4 "TooLow" (2009)
trubbelturbo
11 augusti 2017 · 1 434 Inlägg

Fördelen med att köpa en fyrhjuling av ett känt märke är att delar alltid finns att få tag på. Bland "kinamaskinerna" är det inte alltid en självklarhet. Dessutom om man har ett problem som man behöver hjälp med finns många bra forum (jänkarna är duktiga på det) att fråga på bland "märkesmaskinerna".

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Frantz3n
17 augusti 2017 · 76 Inlägg

Jag har lite att kolla upp. Synd att de är svåra att få tag på bara sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang