6,5'' i dörrsidor 945 färdiga!

faktajuck
1 oktober 2012 · 70 Inlägg

tjaba, för ca 2 år sen hade jag en 940 och då fanns dom överallt, nu har jag skaffat en igen men nu hittar jag dom inte inte någonstans. det jag pratar om är färdiga halva dörrsidor till 940/740, för 6,5'' högtalare som monteras under den befintliga högtalaren i stället för ''handskfacket'' i nederkant på dörrarna. om nån vet vart jag kan köpa dom så snälla säg var smile tack på förhand

Wiper_Swe
1 oktober 2012 · 93 Inlägg

Hejsan.

Hör med MDS i Hägersten om det är något som finns kvar eller kanske eventuellt går att beställa?
Dom brukar lösa dom flesta problemen smile

Mvh

Senast redigerat av Wiper_Swe (1 oktober 2012)

MDS / LackOn Upplands Väsby / Hybalu (Hydraulic Performance) / Tudor Exide / Stefan Andersson Bil & Plåt Orminge /
Audi RS4 B5 (2001)
Ljud-fan
2 oktober 2012 · 610 Inlägg

Posra här ifall du hittar några.
Är också ibtresserad av det :-)

Expoze
2 oktober 2012 · 2 024 Inlägg

Vet att Backes Ljudbygg byggde och sålde dessa förr. Vet inte om de gör det fortfarande men kolla det.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
ironhead volvoraggare
2 oktober 2012 · 4 776 Inlägg

backes ljudbygg bygger sånna på beställning

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
faktajuck
2 oktober 2012 · 70 Inlägg

hittade dom men dom va dyrare än vad jag trodde så jag moddar orginal hålen istället

http://www.hallsjostyling.com/index.jsp?produkt=334

TT-Avant
3 oktober 2012 · 6 851 Inlägg

Dyrt och dyrt..tycker det ganska överkomligt pris. Om du tillverkar sådana själv och räknar lite på vad material och hur lång tid det tar för DIG att bygga sådana. Så tror jag nog inte du tycker det är så dyrt sedan?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
faktajuck
6 oktober 2012 · 70 Inlägg

Allt är ju relativt, just nu är de dyrt för mig

Nitromast Dr. Scanner
7 oktober 2012 · 2 167 Inlägg

såga till en mdfskiva, klä och skruva dit? smile

M_icke_
7 oktober 2012 · 3 466 Inlägg

TT-Avant skrev:
Dyrt och dyrt..tycker det ganska överkomligt pris. Om du tillverkar sådana själv och räknar lite på vad material och hur lång tid det tar för DIG att bygga sådana. Så tror jag nog inte du tycker det är så dyrt sedan?

Fast å andra sidan så bygger man antagligen de i glasfiber om man gör de själv. En aning bättre än ABS-plast faktiskt.
Sen är dom grymt simpla att bygga till dom bilarna så tidsmässigt kan de kanske ta en eftermiddag o slänga ihop dom och plasta första lagret, sen är det ju inte mer än max 20min jobb att lägga varje lager med glasfiber och sen ungefär ett dygns torktid emellan lagren.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
faktajuck
7 oktober 2012 · 70 Inlägg

Eller en kvart med kniv att karva i original sidorna och ca 3 min med hammare för att göra hålen i plåten lite bredare :-) konstigt nog vart de relativt bra :p

TT-Avant
7 oktober 2012 · 6 851 Inlägg

M_icke_ skrev:

TT-Avant skrev:
Dyrt och dyrt..tycker det ganska överkomligt pris. Om du tillverkar sådana själv och räknar lite på vad material och hur lång tid det tar för DIG att bygga sådana. Så tror jag nog inte du tycker det är så dyrt sedan?

Fast å andra sidan så bygger man antagligen de i glasfiber om man gör de själv. En aning bättre än ABS-plast faktiskt.
Sen är dom grymt simpla att bygga till dom bilarna så tidsmässigt kan de kanske ta en eftermiddag o slänga ihop dom och plasta första lagret, sen är det ju inte mer än max 20min jobb att lägga varje lager med glasfiber och sen ungefär ett dygns torktid emellan lagren.

Men hur man en vänder och vrider på det..Frågar man efter färdiga sådana, så har man kanske heller inte kunskapen att bygga dem?
För har man kunskapen att göra det, så frågar man inte efter sånna färdigbyggda, då gör man dem själv!

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
hasse66
29 augusti 2017 · 73 Inlägg

och  backe gör dom med jävligt bra passform  till 7 o 900 serien  värda var enda krona  och dom e simpla att göra  kolla bara på hur  clipsen sitter under dörren sen e det bara o bygga  gör en pappmall på hur du vill ha det  ta en 8mm mdf såga till den limma dit distanser så originalclipsen går i sen  börja plasta resten om du vill dessa dörr sidor e grymt stabila med 6.5  4 o diskant värt varenda krona  har köpt av han många gånger han kan sin sak....lycka till

Mew
30 augusti 2017 · 2 160 Inlägg

hasse66 skrev:
och  backe gör dom med jävligt bra passform  till 7 o 900 serien  värda var enda krona  och dom e simpla att göra  kolla bara på hur  clipsen sitter under dörren sen e det bara o bygga  gör en pappmall på hur du vill ha det  ta en 8mm mdf såga till den limma dit distanser så originalclipsen går i sen  börja plasta resten om du vill dessa dörr sidor e grymt stabila med 6.5  4 o diskant värt varenda krona  har köpt av han många gånger han kan sin sak....lycka till

Den här tråden är 5 år gammal.. Tror nog han har löst det redan. tongue

hasse66
3 september 2017 · 73 Inlägg

hehehe jo såg det lite senare tack för din input

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang