Volvo 240 -88b ingen gnista och provat det mesta hjälp :(

Nurminen_
1 oktober 2017 · 714 Inlägg

Hej vad kan det vara för fel om bilen inte får någon gnista ? Jag har köpt ny tändlägesgivare,tändspole och givaren som sitter på vänster framskärm, även provat annan datorbox.  Det kommer ingen gnista från tändspolen och ingen ström fram till tändlägesgivaren... har kollat alla säkringar

Volvo 740 "Sugis" (1989)
Djo
1 oktober 2017 · 10 157 Inlägg

Gör rent säkringar och säkringshållare inne i bilen.

Inget skämt fick göra det två gånger på min 92a när den vägrade starta, och ingen gnista var symptomet.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
simlar
2 oktober 2017 · 5 526 Inlägg

Väldigt vanligt att säkringarna ärgat, putsa upp alla kontaktytor till säkringarna så brukar bilen fungera som en dröm igen smile

Jag har haft en 88a som var svårtstartad, hade ojämn tomgång, stereo som stängdes av vid högre volym och lite andra märkliga elfel. Efter jag putsat upp alla kontakter och säkringar i säkringshållaren försvann alla fel.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
maserik
2 oktober 2017 · 6 Inlägg

Om det inte kommer ström till tändlägesgivaren lär ju problemet vara där. Alltså inte själva givaren och inte heller runt tändspolen utan nåt kabelbrott eller kontaktfel vid säkring eller styrenhet.

Nurminen_
4 oktober 2017 · 714 Inlägg

Tack för tipsen ska testa i helgen smile

Volvo 740 "Sugis" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang