Motor/hobby utrymme

Treudd
21 januari 2018 · 2 Inlägg

Hejsan alla!
Det senaste året har ett motor, mek och teknik intresse växt fram hos mig. Köpt en motorcykel och en skåpbil under den tiden som jag servar och ordnar med bland annat, det är riktigt kul! Har även 2 svetsar och börjar köpa på mig allt mer verktyg för auto, plåt och trä arbeten, tja.. lite allt möjligt. Kan tillägga att allt jag köper är begagnat, och sådant jag fyndat billigt på blocket eller ingen vill ha kvar.

Jag bor idag i en hyres lägenhet och har låg inkomst, motorcykeln står "gömd" på jobbet och jag ful-lånar jobb lokaler på kvällen, måste alltid städa upp efter mig och ta med hem alla verktyg och dylikt.
Känner verkligen att jag har ett begär att skaffa mitt egna utrymme, där sakerna kan stå och jag kan ha lite större projekt eller seriösare jobb.

Min fråga är, om jag inte har råd att köpa eller låna till ett hus med garage, hur löser man sin egna verkstad?
Jag har kikat en del på blocket och objektvision, det är ju bara stora och dyra lokaler för företag som kommer upp. Ser att i vissa fastigheter får man hyra garage till, men de brukar vara väldigt små, kalla, utan vatten och el.. där går ju inte att göra så värst mycket?

Hur gör man? kanske en luddig fråga, men ni förstår nog mitt mål

Muttley
21 januari 2018 ·

Objektvision är nästan bara större för företag.

Du letar efter folk som hyr ut garageplatser med mekmöjligheter såklart via blocket eller om de finns byggnader du kan luska rätt på som hyr ut.
Räkna med någon tusenlapp i månaden om du vill ha värme el och vatten.

caromania Forummoderator
21 januari 2018 · 9 296 Inlägg

Bekant i närheten som har garage som går att låna/hyra? Många garage står tomma förutom tre cyklar, grillen och grovsopor. Fråga runt bland släkt o vänner är mitt tips.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
torsen
21 januari 2018 · 7 230 Inlägg

Gå den långa vägen.
Anskaffa en trevlig kvinna med god och säker inkomst.
Gift dig med henne.
Se till att få tillräckligt med barn så att hon vill bo i villa.
Var noga med att se till att du då får ett garage med tillräcklig yta och takhöjd inte under 4½ m.

Lycka till!

Soulman
21 januari 2018 · 1 271 Inlägg

torsen skrev:
Gå den långa vägen.
Anskaffa en trevlig kvinna med god och säker inkomst.
Gift dig med henne.
Se till att få tillräckligt med barn så att hon vill bo i villa.
Var noga med att se till att du då får ett garage med tillräcklig yta och takhöjd inte under 4½ m.

Lycka till!

He He... Intressant teori. Det kan ju funka i den bästa av världar. Jag tror dock att när kuken inte är intressant längre för hon hittat en ny *** med pengar så blir livet jävligt jobbigt. Och då är ett nytt garage ett av de minsta problemet.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
viccoA
22 januari 2018 · 3 109 Inlägg

Var söker du garage/mek utrymme? Jag har några utrymmen i norra skåne, Tyringe, Vinslöv, Osby osv.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang