Volvo 945 -93 utan gnista

Robinpersson01
3 mars 2018 · 11 Inlägg

]Hej, skulle verkligen behöva hjälp med traktorn som inte startar. Har som sagt ingen gnista, tändspolen är mätt och ska fungera. kommer ström från tändningslås (röd kabel), men som jag fattat det får jag ingen signal till spolen (blåa kabeln). har satt en testlampa för att se om det blinkar men det gör de inte, vet inte om det är rätt sätt men läste nånstans att man kunde göra så.
Bytt är vevaxelsensor, tändkablar, tändmodul. Har inga idéer kvar hmm

Senast redigerat av Robinpersson01 (3 mars 2018)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
3 mars 2018 · 4 917 Inlägg

Soppapumpsreläet?

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Robinpersson01
3 mars 2018 · 11 Inlägg

insatsen skrev:
Soppapumpsreläet?

har inte så stor koll på relä men antar att de är de vita vid säkringarna å de har vi provat att byta. även de på expansionskärlet klickar, som jag fattat det går de till spridarna men det sprutar bensin även om inte relä sitter i

kunghippe
11 mars 2018 · 197 Inlägg

Tändmodulen är vanligt att den pajar

Volvo 740 (1986)
Robinpersson01
11 mars 2018 · 11 Inlägg

kunghippe skrev:
Tändmodulen är vanligt att den pajar

Den är ny, och samma nummer som den förra  hmm

kunghippe
11 mars 2018 · 197 Inlägg

Rotor fördelare

Volvo 740 (1986)
Robinpersson01
11 mars 2018 · 11 Inlägg

kunghippe skrev:
Rotor fördelare

har en såndär gnistprovare man lägger emot tändkabel å ja provade på kabeln mellan fördelare och tändspole utan framgång

kunghippe
11 mars 2018 · 197 Inlägg

Knepigt du har ju bytt allt utom rotor och fördelare. Kanske kabeln mellan tändspole och fördelare ? Har haft en bil där kamremen hoppade över nått hack och då slutade bilen skicka fram soppa. Jag brukar testa gnistan genom att hålla ett löst stift mot blocket sittandes i sin tändhatt för se om där är gnista men man kan få några jävla stötar då

Volvo 740 (1986)
Robinpersson01
11 mars 2018 · 11 Inlägg

kunghippe skrev:
Knepigt du har ju bytt allt utom rotor och fördelare. Kanske kabeln mellan tändspole och fördelare ? Har haft en bil där kamremen hoppade över nått hack och då slutade bilen skicka fram soppa. Jag brukar testa gnistan genom att hålla ett löst stift mot blocket sittandes i sin tändhatt för se om där är gnista men man kan få några jävla stötar då

brukar köra på det sättet också att lägga stift mot motorn. Ända jag har kvar i tanken är tändboxen, varvmätaren rör sig ju inte heller.

kunghippe
11 mars 2018 · 197 Inlägg

Varvmätaren borde hoppa ändå ja hade nog kollat kamrem att den går runt. Av med översta kåpan o be nån dra runt nyckeln och se om den går runt

Volvo 740 (1986)
Robinpersson01
12 mars 2018 · 11 Inlägg

kunghippe skrev:
Varvmätaren borde hoppa ändå ja hade nog kollat kamrem att den går runt. Av med översta kåpan o be nån dra runt nyckeln och se om den går runt

Remmen går runt iaf. varvmätaren gör bara ett pyttelitet hopp precis när man drar på startmotorn

kunghippe
12 mars 2018 · 197 Inlägg

Jävligt knepigt fel

Volvo 740 (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang