Hjullager polo.

Gobbit
17 mars 2018 · 3 Inlägg

Jag har ett problem med vår polo. Bytte hjullager till ett biltemalager och sabbade samtidigt absgivaren. Följden blev att vid 40km/h dog hastighetsmätaren, abs lampan, styrservolampan tändes, motorn började rusa till ca 4000rpm (koppling itryckt) tankmätaren blev helskum.

Nu kommer någon att säga att det är något annat fel, men nej det beror på den givaren. Jag köpte en ny givare på biltema, fel sida så jag fick göra om kontakten så den skulle rymmas på höger sida. Nu började allt funka utom abs där lampan fortsatye lysa.

Jag beställde ny givare och monterade in den, nu blev allt som från början med varvande motor mm mm. Så fort jag rör bromsen går absen in. Nu till min fundering, bilen var felfri tills jag satte in biltemas hjullager, kan det bero på det?

zzr94092
17 mars 2018 · 4 387 Inlägg

Raderade du ABS felcoden? Vilket man måste göra med läsare/dator.
Har du ett tandhjul för abs givaren eller är "ringen" inbyggd i lagret,om isåfall måste lagret vändas rätt.

it_mutt Avstängd
17 mars 2018 · 10 388 Inlägg

zzr94092 skrev:
Raderade du ABS felcoden? Vilket man måste göra med läsare/dator.
Har du ett tandhjul för abs givaren eller är "ringen" inbyggd i lagret,om isåfall måste lagret vändas rätt.

Beror helt på årsmodell och vad felet beror på.

Finns gott om ABS-relaterade fel som är "självraderande" som i; åtgärda felet så behöver du inte radera någon felkod.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Gobbit
17 mars 2018 · 3 Inlägg

Jag har raderat felkoderna, de kommer tillbaka. Hjullagret var med nav så det går inte vända fel. Tänker att biltemas lager är skit?

it_mutt Avstängd
17 mars 2018 · 10 388 Inlägg

Gobbit skrev:
Jag har raderat felkoderna, de kommer tillbaka. Hjullagret var med nav så det går inte vända fel. Tänker att biltemas lager är skit?

O vad är felkoden/erna?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Gobbit
17 mars 2018 · 3 Inlägg

Nu har jag dem inte i huvudet, det är biltemas odb. Ska kolla i morgon.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang