Köper man kopior från autodoc?

natlie
6 april 2018 · 112 Inlägg

Jag har hittat ett par Bilstein stötdämpare- och fjädersats jag ska köpa, har hittat några sidor som säljer dessa och en av de är autodoc. När jag har pratat med en lite mer kunnig inom ämnet så säger sig personen att det som säljs från autodoc är polska kopior, jag har handlat från autodoc förut utan problem men nu när det är lite dyrare saker det handlar om så vill jag inte noja mig i onödan.

Är det någon här som har erfarenhet och kanske vet om det oftast är kopior från autodoc? Fick bara kort svar från företaget "Vi säljer bara äkta delar", men är osäker om jag ska tro rakt av på det som skrivs. neutral

Volkswagen Polo "Pocket Rocket" (2016)
Volvo V70 "Röda Faran" (1998)
Volvo 960 "Roger" (1995)
rcy
6 april 2018 · 1 705 Inlägg

Du får väl be personen som påstår att det är kopior att backa upp påståendet.
Är det han som kommer med anklagelserna så är det han som ska bevisa det.

BMW 325i "isbilen" (1992)
BMW 320i "tysken" (2007)
Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
6 april 2018 · 2 405 Inlägg

Autpdock säljer ”pirat” delar i stor del men dessa delar har märken som är rätt okända. Deras märkes delar är dock äkta vara

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
spillolja
6 april 2018 · 4 020 Inlägg

natlie skrev:
När jag har pratat med en lite mer kunnig inom ämnet så säger sig personen att det som säljs från autodoc är polska kopior,

Den personen som påstår det vad har denna för roll ?

Autodoc ligger i Tyskland, om nu Bilstien får kännerdom om detta hade inte Bilstein via tyska myndigheter ingripit om så varit fallet ?

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Marlboroman
6 april 2018 · 8 229 Inlägg

Fick hem mina Bilstein till V70'n nyligen, och det finns inget som tyder på att det skulle vara kopior. Och inget annat jag köpt därifrån har verkat vara något annat än det som utlovats.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
it_mutt Avstängd
6 april 2018 · 10 388 Inlägg

Inte köpt något från Bilstein "det hållet", men andra märkesvaror. Inte heller då har det varit något som ens minimalt hintat om att det skulle vara kopior (inte senare heller sett till hållbarhet då givetvis).

Är säkerligen en av två saker som ligger bakom ett sådant uttalande;

1) "Någon har en kompis som har hört från sin grannes kusins mammas arbetskollegas sons lärares sysslings grannes fru att det är kopior tillverkade i "Land X" "

2) "Det är mycket billigare än i Sverige, alltså måste det vara en kopia"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Jokabsson
6 april 2018 · 1 175 Inlägg

Har beställt Bosch och Mann delar från Autodoc. Som tidigare nämnt så säljer de även delar av märken som man aldrig hört talas om. Håll dig borta från just de märkena, så ska det nog gå bra.

Senast redigerat av Cracksoup (6 april 2018)

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
SportPilot Ubåtsingenjör
6 april 2018 · 7 228 Inlägg

Nej det är inga kopior, du får det du köper.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
natlie
6 april 2018 · 112 Inlägg

Tack allihop för väldigt bra svar! smile

rcy skrev:
Du får väl be personen som påstår att det är kopior att backa upp påståendet.
Är det han som kommer med anklagelserna så är det han som ska bevisa det.

psyco skrev:
Autpdock säljer ”pirat” delar i stor del men dessa delar har märken som är rätt okända. Deras märkes delar är dock äkta vara

spillolja skrev:

natlie skrev:
När jag har pratat med en lite mer kunnig inom ämnet så säger sig personen att det som säljs från autodoc är polska kopior,

Den personen som påstår det vad har denna för roll ?

Autodoc ligger i Tyskland, om nu Bilstien får kännerdom om detta hade inte Bilstein via tyska myndigheter ingripit om så varit fallet ?

it_mutt skrev:
Inte köpt något från Bilstein "det hållet", men andra märkesvaror. Inte heller då har det varit något som ens minimalt hintat om att det skulle vara kopior (inte senare heller sett till hållbarhet då givetvis).

Är säkerligen en av två saker som ligger bakom ett sådant uttalande;

1) "Någon har en kompis som har hört från sin grannes kusins mammas arbetskollegas sons lärares sysslings grannes fru att det är kopior tillverkade i "Land X" "

2) "Det är mycket billigare än i Sverige, alltså måste det vara en kopia"

SportPilot skrev:
Nej det är inga kopior, du får det du köper.

Personen säger att den har pratat med folk som har köpt Bilstein från autodoc till tävlingsbilar och inte varit nöjda. Jag tänkte beställa via deras företag men det är 2 månaders leveranstid och jag skulle behöva dessa innan maj, så därför kollar jag just på autodoc där leveranstiden är runt 1 vecka. Kan kanske vara så att de vill att jag ska beställa via deras företag när de säger så? Är väldigt kluven hur jag ska göra... hmm

Senast redigerat av natlie (6 april 2018)

Volvo 960 "Roger" (1995)
Volvo V70 "Röda Faran" (1998)
Volkswagen Polo "Pocket Rocket" (2016)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
6 april 2018 · 2 405 Inlägg

Skulle ta autodoc då. De e smutskastning av andra för egen vinning

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
spillolja
6 april 2018 · 4 020 Inlägg

Det kan inte vara så att Bilstein har dämpare i flera utförande, men att atudoc lagehåller den som är för standardfordon
?

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
granadadr
6 april 2018 · 7 286 Inlägg

natlie skrev:
Tack allihop för väldigt bra svar! smile

rcy skrev:
Du får väl be personen som påstår att det är kopior att backa upp påståendet.
Är det han som kommer med anklagelserna så är det han som ska bevisa det.

psyco skrev:
Autpdock säljer ”pirat” delar i stor del men dessa delar har märken som är rätt okända. Deras märkes delar är dock äkta vara

spillolja skrev:

natlie skrev:
När jag har pratat med en lite mer kunnig inom ämnet så säger sig personen att det som säljs från autodoc är polska kopior,

Den personen som påstår det vad har denna för roll ?

Autodoc ligger i Tyskland, om nu Bilstien får kännerdom om detta hade inte Bilstein via tyska myndigheter ingripit om så varit fallet ?

it_mutt skrev:
Inte köpt något från Bilstein "det hållet", men andra märkesvaror. Inte heller då har det varit något som ens minimalt hintat om att det skulle vara kopior (inte senare heller sett till hållbarhet då givetvis).

Är säkerligen en av två saker som ligger bakom ett sådant uttalande;

1) "Någon har en kompis som har hört från sin grannes kusins mammas arbetskollegas sons lärares sysslings grannes fru att det är kopior tillverkade i "Land X" "

2) "Det är mycket billigare än i Sverige, alltså måste det vara en kopia"

SportPilot skrev:
Nej det är inga kopior, du får det du köper.

Personen säger att den har pratat med folk som har köpt Bilstein från autodoc till tävlingsbilar och inte varit nöjda. Jag tänkte beställa via deras företag men det är 2 månaders leveranstid och jag skulle behöva dessa innan maj, så därför kollar jag just på autodoc där leveranstiden är runt 1 vecka. Kan kanske vara så att de vill att jag ska beställa via deras företag när de säger så? Är väldigt kluven hur jag ska göra... hmm

vänta lite,, till tävlingsbilar? ja dem kräver extrema saker,, finns ju Bilstein till std bilar,, meo så är dem LÅNGTifrån samma spec som på ex rallybilar banbilar,, har Koni till min Granada,, men är för en std bil,, meo inte sååå märkvärdiga,,

rcy
12 april 2018 · 1 705 Inlägg

natlie skrev:
Personen säger att den har pratat med folk som har köpt Bilstein från autodoc till tävlingsbilar och inte varit nöjda. Jag tänkte beställa via deras företag men det är 2 månaders leveranstid och jag skulle behöva dessa innan maj, så därför kollar jag just på autodoc där leveranstiden är runt 1 vecka. Kan kanske vara så att de vill att jag ska beställa via deras företag när de säger så? Är väldigt kluven hur jag ska göra... hmm

Ett tips: när någon säger något som han har hört att någon annan har sagt som har pratat med folk så är det med 99.9% säkerhet bara bullshit.
Varenda mening som börjar med "jag har hört" bör omedelbart ignoreras eller ifrågasättas.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang