scaryeyes skrev:
it_mutt skrev:
scaryeyes skrev:
Hej. Nån som har lite bra info angående motorkod på audi? Kan ju vara lite allt möjligt detta. Men en ganska vanlig kod har jag förstått. Bara det att ingen har talat om vad dom fick göra i slutänden....
Verkar vara lite vacuum problem med min. Alla trådar jag hittar är antingen turbobilar eller nån lite 1.8 eller så.
Jag vet att många som har problem med kamkedja å sånt vill inte skriva att dom är loosers. Inte jag heller. Men tror inte på att detta kan ha med kammen att göra. Barometerproblem......
Mapsensorn är inget problem. Skulle tro att jag har vacuumproblem då tomgången vandrar. MEN bara i closed loop. Skulle väl vatt i open loop åxå?
Hur har du kontrollerat denna?
Via vcds/vagcom?
Kollat med billiga OBD läsare bara och ett program från biltema. KAN förstås va nåt annat åxå.
Hade en annan kod innan åxå som även den har med insugsluften att göra. Att MAF inte läser rätt. Men har ju ingen MAF på denna.
Nej, det är sant, felkoden pekar ju, bland annat, på MAP-sensorn, så det var därför jag var nyfiken på hur du hade kontrollerat denna bara.
Bytte G71/f96 på en B7 3.2 för något år sedan där ägaren mätt upp den med multimeter och den skulle vara "ok", enligt vcds var den däremot allt utom ok.
- - - Edit - - -
Du kan väl lika bra få hela kalaset;
Felkodsinfo enligt RT;
16490/P0106/000262 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible SignalPossible SymptomsErratic Idle
Possible CausesWiring and/or Connections from/to Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96) faulty
Leak in Air Intake and/or Exhaust
Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96) faulty
Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96) wrong part installed, see notes.
Engine Control Module faulty
Possible SolutionsCheck Engine Control Module Software Version (See Special Notes for Details)
Check Timing (See Special Notes for Details)
Check Wiring and/or Connections from/to Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96)
Check for Leak in Air Intake and/or Exhaust
Check/Replace Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96)
Check/Replace Engine Controle Module
Special NotesOn certain smaller Engines we've seen cases where a buggy Engine Control Unit Firmware can cause these fault codes, additionally there are known Problems with the Timing Chain Tensioners which can also result in these fault codes. Please refer to the related TPL/TSB for more instructions.
The F96 can be an internal part of the ECM.
2.5L Gasoline specific notesMeasuring block 201.3 appears to contain the F96 ECM Baro pressure sensor in the CBTA 2.5L in addition to older MAF equipped 2.5L engines such as the BGP. ST?ID=79232
On some 2.5L engines, there can be a Secondary Air Injection (SAI) sensor, G609. This sensor and the MAP sensor can have the same physical shape and be mixed up. MAP sensors will start with part number "03C" and SAI sensors will start with part number "07C".
When found in NAR (North American Region) 2011-2013 Jetta, Golf, Passat and New Beetle vehicles with 2.5L engine codes CBTA and CBUA see TSB 01-14-23 -or- TPI 2034012. When applicable, DTCs P050A, P0507 and P0106 are resolved after flash updating the Engine controller.
Om du nu då inte snubblat över det sen tidigare