Hur känsligt är det att lämna ut behörighetskoden?

CC72
26 april 2018 · 1 661 Inlägg

Hade det inte funnits något att klaga på (utom den moraliska delen då) så hade det väl aldrig lagts in en stämning.

Jag håller dock med om att man får skylla sig själv om man inte ens läser igenom villkoren för en tjänst. Speciellt då sajten är väldigt amatörmässigt uppbyggd och inte direkt ger intrycket av att vara speciellt "seriös".

"IT online tar inget ansvar alls. Vi förbehåller oss rätten att utan anledning ej genomföra önskat uppdrag utan att meddela kunden."

Fanken...bara av det här så ryggar man ju tillbaka tongue

granadadr
26 april 2018 · 7 289 Inlägg

på riktigt är det verkligen lagligt??

https://trafikenheten.se/stall-av-och-pa-ditt-fordon/

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
CC72
26 april 2018 · 1 661 Inlägg

Japp (tyvärr). Så länge man har med alla uppgifter som krävs. Kontaktformulär, ångerrätt, pris m.m.

Senast redigerat av CC72 (26 april 2018)

Evildan
26 april 2018 ·

Jag har hört att det finns företag som förmedlar banklån, försäkringar eller mobilabonemang och får betalt för det istället för att kunden själv gör jobbet, var är världen på väg? Vissa säger att det finns personer som lever på att förmedla bostäder och även fordon.

granadadr
26 april 2018 · 7 289 Inlägg

CC72 skrev:
Japp (tyvärr). Så länge man har med alla uppgifter som krävs. Kontaktformulär, ångerrätt, pris m.m.

verkar ju endå som bluff om personerna ej får sina beställda saker,,   låter trist detta sad

rcy
26 april 2018 · 1 705 Inlägg

"Anders Brandt, 46, från Malmö, är en av alla som lurats och trott att han var inne på Transportstyrelsens hemsida.

– Jag är så besviken på mig själv för jag brukar inte vara godtrogen. Men i det här fallet lyckades han lura mig fullständigt, ”trafikenheten” låter verkligen som att det låg under Transportstyrelsen, säger han."

Jag är ledsen, men gick du på den siten då är du verkligen godtrogen. Designen är i bästa fall amatörmässig, och det framgår på väldigt många ställen att det är en tjänst man köper och att sidan inte har någon koppling till Transportstyrelsen.

Evildan
26 april 2018 ·

granadadr skrev:

CC72 skrev:
Japp (tyvärr). Så länge man har med alla uppgifter som krävs. Kontaktformulär, ångerrätt, pris m.m.

verkar ju endå som bluff om personerna ej får sina beställda saker,,   låter trist detta sad

Även det står i köpevillkoren att beställningen av tjänsten kan utebli och att företaget tar inget ansvar för det då dom endast agerar mellanhand.

"IT online tar inget ansvar alls. Vi förbehåller oss rätten att utan anledning ej genomföra önskat uppdrag utan att meddela kunden."

Helt fantastiskt att folk beställer trots att hela beställningen kan utebli och företaget i frånsäger sig hela ansvaret i sina köpvillkor.

granadadr
26 april 2018 · 7 289 Inlägg

Evildan skrev:

granadadr skrev:

CC72 skrev:
Japp (tyvärr). Så länge man har med alla uppgifter som krävs. Kontaktformulär, ångerrätt, pris m.m.

verkar ju endå som bluff om personerna ej får sina beställda saker,,   låter trist detta sad

Även det står i köpevillkoren att beställningen av tjänsten kan utebli och att företaget tar inget ansvar för det då dom endast agerar mellanhand.

"IT online tar inget ansvar alls. Vi förbehåller oss rätten att utan anledning ej genomföra önskat uppdrag utan att meddela kunden."

Helt fantastiskt att folk beställer trots att hela beställningen kan utebli och företaget i frånsäger sig hela ansvaret i sina köpvillkor.

mm hemskt att läsa sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang