Hej jag fick min bil felsökt idag och det var troligtvis tändkassetten så jag köpte en sprillans ny och det är samma fel fortfarande bilen går ojämnt och börjar ruska som bara den tills jag släpper på gasen typ några millimeter sen går den normalt i 100 meter innan den börjar igen men i 100 kmh går den perfekt bortsett från tomgångsfart och upp till ca 80 jämn fart (alltså inga symtom under accelerations ögonblicket) och det vanliga jag har bytt nu är vattenpump, tändkassett, tändstift 2grr, syresensor, tanklock, evap ventilen, egr ventilen, bensinfiltret men icke att just min opel ska fungera och nu har jag slut på idéer men om det nu skulle vara typ kablarna som går in i tändkassetten går dom in i data boxen? eller VAR, jag har funderat på att bryta upp databoxen och se om den är skadad men hur vanligt är det då jag bara får upp nya felkoder på det mesta inom motorsystemet och byter ut komponenter utan resultat och att motorlampan aldrig tänds under körning vilket den ska göra Obs att alla dessa grejer jag bytt har jag haft felkoder på. Och en grej till jag kom att tänka på är att det kommer en lukt från luftintagen i kupen och det luktar bränd elektronik men endast ibland och detta är ju det sista man vill vara med om och jag har inte kunnat lukta mig till något elfel inne i kupen eller vid motorn heller