Yamaha Neos -98 2 takt

Dodzz
28 maj 2018 · 8 Inlägg

Har en Yamaha Neos som jag inte lyckats köra slut på soppan än. Det finns 2 hål vid tanken, 1 som är för bensin och ett som inte har något lock som jag misstänker är för oljan. Blandar man oljan i tanken eller i hålet jämte ? Tacksam för snabba svar då tanken snart är tom. smile

Mack Forum- och sitemoderator
28 maj 2018 · 26 149 Inlägg

Verkar vara separat oljetank på dessa?

Hittade denna länk vid lite sökning: https://scootergrisen.dk/scooterhjemmes … manual.pdf

Kanske kan vara något?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Dodzz
28 maj 2018 · 8 Inlägg

Mack skrev:
Verkar vara separat oljetank på dessa?

Hittade denna länk vid lite sökning: https://scootergrisen.dk/scooterhjemmes … manual.pdf

Kanske kan vara något?

Tack så mycket. Det var det precis 👍

Slash Saabifierad
28 maj 2018 · 2 026 Inlägg

Det rekommenderas att du har ett lock till oljetanken, annars riskerar det att komma in smuts som blandas med oljan vilket sedan kan täppa till oljeledningen alternativt att det kan komma in i förgasaren.

Innan den normala soppan är slut kan du lukta på den och känna om den luktar starkare än vanligt (förutsatt att du täpper till hålet till oljetanken), för att ta reda på om det ändå inte är så att tidigare ägare blandat oljan direkt med bensinen för det låter lite suspekt att det inte finns något lock till oljetanken.

Senast redigerat av Slash (28 maj 2018)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang