Bensinläckage tanklock/tankhus Ford Thunderbird 1965 390 HT

westhamz
30 maj 2018 · 8 Inlägg

Behöver hjälp/tips på vart jag skall börja för att lokalisera varför bensin läcker ut i tankhuset/påfyllningen.Gjorde det enklaste och bytte själva tanklocket men problemet kvarstår? Tanken på bilen är bytt av tidigare ägare bakåt i tiden.

Hoppas på hjälp/tips
Mvh
Kalle

Senast redigerat av westhamz (30 maj 2018)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
30 maj 2018 · 4 917 Inlägg

Att byta tanklocket är rena skämtet..
Vem gav dig det eminenta tipset ?
Hur bär du dig åt när du fyller kärran?
Tankar du ända upp i påfyllningsröret eller vad ?

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
westhamz
30 maj 2018 · 8 Inlägg

Har aldrig tankat fullt. Att byta locket var ett tips på vägen. Den är lite krånglig å tanka...måste ha sträckt slang och just nu funkar dä bara på en mack där bor?? Andra ja provat så "klickar" bara bensin handtaget?

westhamz
30 maj 2018 · 8 Inlägg

Ja Du?

Utmarks-Loke
30 maj 2018 · 5 862 Inlägg

Jag vet inte hur tanken ser ut på en sådan bil men på många bilar sitter det en grövre slang mellan tanklocket och tanken. Den kan i vissa fall läcka, speciellt om man inte fått dit den riktigt när man bytt tank. Det kan vara en grej att kolla. Om det läcker efter att tanken bytts låter det som att något blivit fel vid monteringen. Eller var det en begagnad tank som var lite halvrostig redan från början?

Evildan
30 maj 2018 ·

Påfyllning bakom regplåten.

Kan det vara stopp i tankröret?
Har det blivit tillknölat av något som ställts lite hårdhänt i bagaget?
Stopp i själva avluftningen så luften inte hinner undan?

Trevlig släde annars!

westhamz
30 maj 2018 · 8 Inlägg

Grejen ä att läckaget är i själva bensintanks huset vid påfyllningen...min teori: luftningen-tryck-skvalpplåt(Tanken)kanske saknas??

westhamz
30 maj 2018 · 8 Inlägg

Avluftningen känns hett??

westhamz
30 maj 2018 · 8 Inlägg

Skall göra en test och pröva på tomgång...gunga bilen...gasa..gunga åt alla håll å se vad som händer???

westhamz
30 maj 2018 · 8 Inlägg

Benny: Jo då...läckaget sker ju som sagt var i själva tankhuset/påfyllningen

Evildan
30 maj 2018 ·

westhamz skrev:
Grejen ä att läckaget är i själva bensintanks huset vid påfyllningen...min teori: luftningen-tryck-skvalpplåt(Tanken)kanske saknas??

Jag begriper ungefär hälften av ovan, så jag ställer några kompletterande frågor.

Du vet alltså var det läcker nu?

Vad är ett bensintankshus?

Läcker det precis i påfyllningshålet?

Läcker det i en skarv?

Läcker det hela tiden eller endast vid tankning?

westhamz
30 maj 2018 · 8 Inlägg

Evildan: Jo bensin läcker förmodligen ut från tanklocket? Bensintankshus smile(eget påhitt) smile

Kanske jag får veta om jag gungar bilen när den står på tomgång?

Läcker vid körning som jag uppfattar det...lagt trasor kring tanklocket och efter en körning typ normal fart och även tryckt på en del så när jag ställer bilen så är trasan blöt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang