4697
Sök

Bmw ojämn vid kallstart

1 Inlägg
2 juli 2018
Trådstartare
#1
Hej håller på göra bil köp. Det ä en en BMW 325d .  Motorn är ojämn tomgång.  Kopplade datorn och kollade . Det står cylinder  2 larm.    Ägaren påstår att det är tajming på cylindrar. Måste ställa om.  Är det nån som vet vad det kan vara.  Tack för svar mvh

786 Inlägg
10 juli 2018
#2
Troligen otäta ventiler ^^

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813

Forummoderator
18 290 Inlägg
10 juli 2018
#3
sanju skrev:
Hej håller på göra bil köp. Det ä en en BMW 325d .  Motorn är ojämn tomgång.  Kopplade datorn och kollade . Det står cylinder  2 larm.    Ägaren påstår att det är tajming på cylindrar. Måste ställa om.  Är det nån som vet vad det kan vara.  Tack för svar mvh

Var nog det sjukaste jag hört på länge. Skulle ena cylindern flyttat på sig eller big_smile

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
10 juli 2018
#4
För att utesluta lite, så kan man börja med kompprov. .

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Forummoderator
18 290 Inlägg
10 juli 2018
#5
TS skrev att felet kommer vid kallstart. Förutsätter att det då rör sig om en ren Turbodiesel och ingen TDI-motor. Då spelar glödstift en viss roll. Men den borde gå ojämnt i cirka 8-10 sekunder på tomgång efter en ren kallstart.. När jag ska köpa en gammal diesel glöder jag aldrig. Då får man en uppfattning om hur maskin mår.

TS: Årsmodell?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!


Sök