B230 16v turbo lean power cut maxxecu v1

eliazr93
23 juli 2018 · 180 Inlägg

Hej! Stött på problem efter problem.... byte ventilkåpspackning och tändstift från ngk 6or till 7or. Iallafall så körde jag med 7orna innan. Och sen när allt var bytt så skulle vi ut och köra lite. Direkt när belastningen började komma så började den hugga och baktända vilket slutade med ett sprängt insug och fel kod: lean power cut kom upp. Den går magert vad jag har fattat men hur kan detta uppstå efter bara ha bytt tändstiften. Fungerade felfritt innan.

Mvh Elias

Turbo Bil Annars Får Det Va
Projekt tråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=313742
Volvo 740 16v Turbo "711whp796nm" (1990)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
23 juli 2018 · 13 736 Inlägg

vad körde du för gnistgap..  aningen är det bara en ren slump eller så har du lite för stort gap som släckte gnistan..  men kan ju vara en dålig bränslepump eller något

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
eliazr93
24 juli 2018 · 180 Inlägg

Growe skrev:
vad körde du för gnistgap..  aningen är det bara en ren slump eller så har du lite för stort gap som släckte gnistan..  men kan ju vara en dålig bränslepump eller något

0,5 körde det med både 6orna och 7orna. Det är ifall pumpen som matar catchen är sleten..?

Turbo Bil Annars Får Det Va
Projekt tråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=313742
Volvo 740 16v Turbo "711whp796nm" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang