Audi 80 quattro som ska bli en ur-quattro sedan

Tanken är att bygga en Audi ur-quattro sedan, med äkta urq skärmar fram och bak i plåt, urq stötfångare, urq 8x15" fälgar och en 5 cyl 20v turbomotor och växellåda samt hjulupphängning inkl bromsar från Audi s2 cupé

vw_audi

• 116 Följare
  • 29 056 Visningar
  • Uppdaterades senast 10 augusti
468 Inlägg
Skrivet 9 augusti #101

har du rutan löst kan du lägga ett lager med 70-100% avfettning ska du se att solfilmer lossnar, 50% blandning är skadlig för lack om det lämnas för länge som jämnförelse smile

Volvo 240, tar dig vart du vill!
liten tråd om mek med bilen, konstigt va!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=323389
Däckhotellsansvarig på Mekonomen · 524 Inlägg
Skrivet 9 augusti · Inlägg av trådskaparen #102

Martee skrev:
har du rutan löst kan du lägga ett lager med 70-100% avfettning ska du se att solfilmer lossnar, 50% blandning är skadlig för lack om det lämnas för länge som jämnförelse smile

Ok tack, just nu sitter rutan i bilen. Men då kan jag försöka med det sen när den är urtagen, och går det inte så monterar jag min "nya"

Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTEq GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BMW X3
8 432 Inlägg
Skrivet 9 augusti #103

vw_audi skrev:

Martee skrev:

Ok tack, just nu sitter rutan i bilen. Men då kan jag försöka med det sen när den är urtagen, och går det inte så monterar jag min "nya"

Jag testade Label off och även Copy special på solfilm, det funkade bra tyckte ja. Bara det att man inte kan ha det på plast, för då smälter det....

Skrivet 9 augusti · Inlägg av trådskaparen #104

Putteliten skrev:

vw_audi skrev:

Martee skrev:

Jag testade Label off och även Copy special på solfilm, det funkade bra tyckte ja. Bara det att man inte kan ha det på plast, för då smälter det....

Jag har testat med label off, break clean, ångtvätt.
det som fungerat bäst hittills är varmluftspistol och plastskrapa. problemet är att man får med sig en ca 1-2 cm bred bit och beroende på vilken tur man har så kan man få med sig upp till 5cm lång :-(

Bruksbilen BMW X3
47 Inlägg
Skrivet 10 augusti #105

Följer & läser detta projekt.

Vad är tidsplanen till färdigställande ? ska bilen reggas med dem gjorda ändringarna?

Senast redigerat av znabb (10 augusti )

Skrivet 10 augusti · Inlägg av trådskaparen #106

Kul att någon följer ;-)
Jag har tyvärr ingen riktig tidsplan, men så fort som möjligt. 
Men med 2 barn varannan vecka .Hus och ett jobb med resor med övernattningar så blir det inte så många timmar i månaden som man vill.
jag brukar skoja och säga att den ska vara klar till sommaren. men jag har aldrig sagt vilken sommar ;-)
Det kommer att reggas som ombyggt  fordon, då jag byter så mycket.

Senast redigerat av vw_audi (10 augusti )

Bruksbilen BMW X3
47 Inlägg
Skrivet 10 augusti #107

vw_audi skrev:
Kul att någon följer ;-)
Jag har tyvärr ingen riktig tidsplan, men så fort som möjligt. 
Men med 2 barn varannan vecka .Hus och ett jobb med resor med övernattningar så blir det inte så många timmar i månaden som man vill.
jag brukar skoja och säga att den ska vara klar till sommaren. men jag har aldrig sagt vilken sommar ;-)
Det kommer att reggas som ombyggt  fordon, då jag byter så mycket.

Förstår dig helt och fullt. Har också barn varannan vecka och rätt mycket på jobbet.

Livet innehåller ju dessutom annat som också kostar pengar smile

8 432 Inlägg
Skrivet 10 augusti #108

vw_audi skrev:

Putteliten skrev:

vw_audi skrev:

Jag har testat med label off, break clean, ångtvätt.
det som fungerat bäst hittills är varmluftspistol och plastskrapa. problemet är att man får med sig en ca 1-2 cm bred bit och beroende på vilken tur man har så kan man få med sig upp till 5cm lång :-(

Måste ha blivit rejält bränd den filmen.

Sponsrade tjänster