Köpråd Audi A5

panda666
22 januari 2019 · 4 250 Inlägg

Ingen som frågar sig va i hvete en 20åring har me en bil som är värd 150pap? Köp honom en 740 så han kan lära sig köra i snön o sen när han är mogen nog och har råd att köpa försäkring så gör han det. Ingen ide att låta farsan stå för kalaset när nånting händer, skulle personligen inte tillåta min farsa stå för nån av mina bilar som ja kör privat me. Blir bara mygel och krångel sen när skiten händer. Och om ni endå tänker mygla sådär så tycker att audis 3.0tdi är roliga att köra me quattro. Om ni endå ska ha audi. Menar inget illa i det ja skriver utan vad som skulle kännas bäst för mig sj. Mina cents bara,

Pelleprognos
22 januari 2019 · 93 Inlägg

Bennybira skrev:

Pelleprognos skrev:
Hur menar du med att det inte är mitt försäkringsbolag som driver en ev tvist mot mig ?
Och hur menar du med med att man ska sköta det lite snyggt ?

Kort och gott.
Din grabb krockar bilen med en annan trafikant.
Vem som är vållande är lite oklart, det blir lite klabb mellan ditt och deras försäkringsbolar.
De hävdar då att eran bil är skenförsäkrad. Enklaste vägen ut då är att ditt försäkringsbolag överger dig och du får stå för rubbet.

"Det står i våra avtal si och så, det borde du som kund ha vetat!"

Det har ju hänt förr som jag länkade så det är inte så ovanligt som vissa tror.

MEN angående bilen. Kolla "hot hatches" av diverse typ. Roliga att köra och inte fastligt dyra smile
Nästan alla märken har dem. diverse RS och GTI modeller smile

Jo jo men tvisten kommer ju att bli mellan mig och mitt försäkringsbolag. Det är ju därför som jag har fört diskussionen med dom över mail nu, så har jag svaren svart på vitt.

Och nu har jag fått svar svart på vitt ifrån försäkringsbolaget :

Försäkringen avser endast ditt eget lagliga ekonomiska intresse som försäkringstagare,
ägare och huvudsaklig brukare till den försäkrade egendomen. Om du inte är fordonets verklige
ägare och huvudsaklige brukare gäller inte egendomsskyddet och någon ersättning kan
inte betalas vid inträffad skada.
Ovanstående gäller dock inte om denne är din make/ registrerad partner eller sambo, förutsatt
att ni är folkbokförda och bosatta på samma adress.

Handläggare påstår felaktigt vid telefonkontakt att även barnen kan bruka bilen vilket alltså inte stämmer. Det är på gränsen till bedrägeri att påstå och att sälja försäkring med fel information från handläggare, kan jag tycka.

Presidento Of World
22 januari 2019 · 3 324 Inlägg

Äntligen nån som faktiskt orkar ta reda på det. Tummen upp!

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Bennybira
22 januari 2019 · 480 Inlägg

Tack för att du kollade upp det. Och bekräftade vad jag sa i ruta 1 sad
Synd för grabben men bra för dig.

Svinigt av försäkringsbolaget i fråga dock!!

Fiat 127 (1977)
Pelleprognos
22 januari 2019 · 93 Inlägg

Bennybira skrev:
Tack för att du kollade upp det. Och bekräftade vad jag sa i ruta 1 sad
Synd för grabben men bra för dig.

Svinigt av försäkringsbolaget i fråga dock!!

Varsågod och njaa, nu har jag ju svaret på mail och får därmed ryggen fri wink
Tråden var inte tänkt för försäkringsdiskussion, men tack ändå för att ni uppmärksammade mig i detta smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang