Bältesvarnare audi A6, vilken kabel ska jag dra för att koppla ur?

markushej123
23 februari 2019 · 7 Inlägg

Hej alla.

Bältesvarnaren piper och börjar göra mig sinnessjuk. Åkte umeå-uppsala igår och jag satt och slet och drog i bältet konstant för att hitta ett läge där den blev tyst. Vet att det är en förslitning och att jag borde byta ut den men det får dröja.

Om jag har förstått det rätt så går det att koppa ur funktion genom att dra ur en kabel under sätet. Men jag har ingen aning om vilken:/. En av dom går till air bagen om jag förstår rätt och den andra till bältesvarnaren.

Någon som kan hjälpa? Har bilder på hur det ser ut men nu efter 30mins försök att lägga upp så ger jag upp.

classexa
23 februari 2019 · 193 Inlägg

Nu vet jag inte vilken årsmodell du har men på min 2004 sitter det en kontakt(röd) under förarsätet. Kontakten till airbagen är gul

Senast redigerat av classexa (23 februari 2019)

Xebers76
23 februari 2019 · 2 265 Inlägg

Lite modernare bilar har inte en "gammal herdelig strömbrytare" i bälteslåset utan dem har ofta en hallgivare. Detta gör att man inte kan koppla ur sladden eller bygla för den delen heller. Jag kan ju personligen tycka att du borde byta ut den defekta delen, men det är jag det tongue

classexa
23 februari 2019 · 193 Inlägg

Eller om du har tillgång till VCDS så släcker du bara lampan/signalen. Men ja, byta ut delen är nog det bästa alternativet

Senast redigerat av classexa (23 februari 2019)

markushej123
23 februari 2019 · 7 Inlägg

classexa skrev:
Nu vet jag inte vilken årsmodell du har men på min 2004 sitter det en kontakt(röd) under förarsätet. Kontakten till airbagen är gul

Jag har en 08a. Avant quattro 2,7 V6. Jag har 4 färger, gul, röd, grön och svart. Kanske är röd i min med då eventuellt?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang