Volvo 740 overdrive går inte i

AlexK92
4 maj 2019 · 9 Inlägg

Tjena! Fick problem med ovderdriven för några dagar sen och läste mig fram till att det kunde vara oljenivån, silen osv.
Bytte olja och kollade silen som såg ren och fin ut, när jag trycker in knappen på växelspaken tänds 5an i instrumentpanelen men varvtalet påverkas inte. Enligt en tråd jag hittade så skulle det inte vara fel på solenoiden om 5an tänds så har ni några tips på vad jag kan kolla?

uhlin
4 maj 2019 · 2 831 Inlägg

Kolla kablarna vid växelspaken, kan va de som är av. Osäker på dock om lampan ska lysa då, fast tror den gjorde det ändå på en jag hade en gång i tiden.

AlexK92
4 maj 2019 · 9 Inlägg

uhlin skrev:
Kolla kablarna vid växelspaken, kan va de som är av. Osäker på dock om lampan ska lysa då, fast tror den gjorde det ändå på en jag hade en gång i tiden.

Tack för snabbt svar! Borde väl inte gå någon signal till lampan i panelen då? Men jag kikar ändå

AlexK92
4 maj 2019 · 9 Inlägg

AlexK92 skrev:

uhlin skrev:
Kolla kablarna vid växelspaken, kan va de som är av. Osäker på dock om lampan ska lysa då, fast tror den gjorde det ändå på en jag hade en gång i tiden.

Tack för snabbt svar! Borde väl inte gå någon signal till lampan i panelen då? Men jag kikar ändå

Kablarna var ok så får testa lägga ström direkt på solenoiden senare

AlexK92
5 maj 2019 · 9 Inlägg

AlexK92 skrev:

AlexK92 skrev:

uhlin skrev:
Kolla kablarna vid växelspaken, kan va de som är av. Osäker på dock om lampan ska lysa då, fast tror den gjorde det ändå på en jag hade en gång i tiden.

Tack för snabbt svar! Borde väl inte gå någon signal till lampan i panelen då? Men jag kikar ändå

Kablarna var ok så får testa lägga ström direkt på solenoiden senare

Det var en av kablarna till solenoiden som var av i höljet så efter att ha bytt båda kabelskorna så funkar overdriven igen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang